דודו של לוחם צה"ל סמל ראשון אביב לוי, שנהרג מאש מחבלים ביום שישי בגבול הרצועה, נועם לוי, סיפר הבוקר (ראשון) בראיון בֻ"חדשות הבוקר" על מה שידוע למשפחה, בשלב זה, על נסיבות מותו. "המג"ד היה אצלנו וסיפר שאביב נהרג מפגיעת קליע גדול, שהצליח לחדור את האפוד שלו", הסביר, "הצבא מסר לנו שהאפוד ייבדק בחיל החימוש".

הדוד סיפר על דמותו של אביב: "הוא היה מחובר מאוד לאמא שלו אבל גם ילד עצמאי, שחלומו הגדול היה לשרת בגבעתי". לדבריו, הוא אהב מאוד את החיילים ששירתו איתו ולא נתן לאף אחד להשפיע. "בעוד שלושה חודשים הוא היה אמור להשתחרר מהצבא, וכמו כולם הוא חסך כסף לטיול גדול וגם תכנן לפתוח עסק כשיחזור", הוסיף.


 
הלוויתו של סמל-ראשון אביב לוי ז"ל, שנהרג שלשום מאש מחבלים סמוך לרצועת עזה, תיערך היום בשעה 12:00, בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה. סמ”ר לוי, בן 20 מפתח תקווה, הוא חלל צה”ל הראשון בגבול רצועת עזה מאז מבצע צוק איתן בקיץ 2014. הוא הותיר אחריו הורים, יעקב ופרי, ושלושה אחים ואחיות. הוריו ושניים מאחיו שהו באיטליה בזמן האסון וחזרו לישראל מיד עם קבלת הבשורה המרה.
 
לוי, לוחם מגדוד צבר בגבעתי, היה בפעילות מבצעית באזור כשנפצע באופן אנוש בחזה מפגיעת קליע שפגע באפוד המגן שלו. מותו נקבע במקום. אביב היה אמור לסיים את תפקידו בשבוע בא. הוא למד בתיכון גולדה שבשכונת אם המושבות בעיר. אמש, בהנחייתו של ראש עיריית פתח תקווה איציק ברוורמן, ייפתח התיכון שבו למד כדי לאחד את חבריו ומכריו.