מאות חיילים חדשים מצטרפים היום (שני) לשורות צה"ל עם פתיחת מחזור גיוס יולי־אוגוסט 2018, הכולל את המערך הלוחם של יחידות השדה. במהלך השבועיים הקרובים יצטרפו אליהם אלפי מתגייסים נוספים שיגיעו לחמש לשכות הגיוס ברחבי הארץ. על פי הנתונים שמפרסם צה"ל, כ־60% מכלל המתגייסים במחזור הם גברים ו־40% נשים. ממוצע הגילים במחזור זה הוא 18.8. גילו של המתגייס הצעיר ביותר הוא 17.7, ושל המתגייס המבוגר ביותר 27.3.

גיוס לצה"ל. צילום: דובר צה"ל

 
288 מבין המתגייסים הם עולים חדשים. אתיופיה היא מדינת המוצא הנפוצה ביותר  בקרב עולים חדשים המתגייסים במחזור הנוכחי, עם 492 מתגייסים. אחריה ברשימה - אוקראינה (312), רוסיה (285), ארה"ב (248) וצרפת (167). נוסף על כך כולל המחזור מתגייסים שהיו העולים היחידים ממדינת מוצאם שהתגייסו, בין היתר מאקוודור, עיראק, קניה, בוסניה, סין, אל סלוודור, פנמה, מרוקו, תוניסיה וג'מייקה.
 
10.5% מבין המתגייסים הם יוצאי מכינות קדם־צבאיות ושנות שירות. מבין המתגייסים הגברים, דניאל הוא השם הפרטי הנפוץ ביותר במחזור הנוכחי. אחריו בצמרת הרשימה באים עמית, איתי ורועי. בקרב המתגייסות השם הנפוץ ביותר הוא עדן, ואחריה נועה, יובל ושיר.
 

כחלק מתהליך שלם שמנוהל בצה''ל להוקרה, תגמול ורווחת החיילים ובראשם לוחמי צה''ל, הושק קמפיין ''רקרבי'' המבקש להוקיר את פועלם של לוחמי צה''ל ולעודד גיוס ליחידות הקרביות. מדובר במסע ארוך טווח המלווה את הגיוסים החל משלב המועמדות לשירות, וכולל צעדים הננקטים בצה"ל לתגמול ולרווחת החיילים. בין היתר מדובר בהענקת ציוד אישי קרבי, בנקודות לרכישת ציוד, בלימודים אקדמיים לאחר השירות במסגרת תוכנית "ממדים ללימודים" ועוד.