בעקבות הדיווחים כי ישראל תקפה אתמול בבוקר אתרים צבאיים בצפון סוריה, הפרשן הצבאי של חברת החדשות רוני דניאל, התייחס הבוקר (שני) ב-103FM, לטענה שלפחות פעם בשבוע ישראל תוקפת אתר צבאי במדינה השכנה: "ישראל לא לוקחת אחריות ולא מודה שאכן מטוסים שלנו תקפו, אך הצהירה פומבית שלא תאפשר לאיראנים להתבסס בסוריה. האיראנים הבינו שהם חשופים ולכן החלו לבנות מערך ייצור אמצעי לחימה, מנגנוני דיוק לטילים קיימים ועוד. ייתכן שזה מה שהותקף. כל תקיפה שכזו נשקלת מאוד. אין צבא סורי שמאיים לעת עתה על ישראל וכל עוד זה המצב צריך לרדד את היכולות האיראניות".

"יש מושג שנקרא מרחב ההכחשה. כשאתה מודה שתקפת אתה מאלץ את הצד השני לפעול. זה לא יוכל להימשך לאורך זמן, באיזשהו שלב גם הסורים או החיזבאללה יעשו משהו אחר. עלינו להיות מוכנים לניסיונות שלהם לבנות כאן מערך ייצור אמצעי לחימה או העברה של אמצעי הלחימה",הסביר הפרשן הצבאי. 



"האיראניים  מחזיקים בסוריה שדות תעופה", סיפר דניאל, "שדה התעופה T4 הותקף כבר יותר מפעם אחת כי משמידים אמצעי לחימה שהאיראנים מעבירים לסוריה. עדיף להרוג את זה כשזה עוד קטן".
בנוסף ציין את צעדיה של ישראל בדרום וקרא להגיב בחומרה על כל בלון תבערה שנשלח מן הרצועה: "זו אינה שריקת הסיום ועלינו לתת לחמאס פרק זמן לנסות להשתלט על הסוגיה. נחכה עוד כמה ימים ונבחן עד כמה חמאס מתאמץ לבלום את הנושא. במידה ולא כך - נקבל החלטה מה עושים". דניאל אף התייחס למוות המסתורי של שני פלסטינים באלג'יר, חוקר ורופא בני 30, בתאונה והגיב לשמועות שהמוות שלהם קשור למדינת ישראל: "אני מתקשה לראות תאונה, אין זה אומר שזה קשור אלינו באיזשהו אופן. לא קיבלתי רמז בנושא ולכן אני לא יכול לרמוז דבר".

תקיפת עמדות חמאס בתגובה לשיגור בלוני תבערה. צילום: דובר צה"ל
תקיפת עמדות חמאס בתגובה לשיגור בלוני תבערה. צילום: דובר צה"ל
לסיום התקשה רוני להסתיר את התרגשותו מניצחונה של נבחרת העתודה הישראלית באליפות אירופה: "אני חובב כדורסל יותר מכדורגל ונהניתי מאוד אתמול, איזה כדורסל יפה הם עשו. זה אושר גדול וכיף. המשימה האמיתית של איגוד הכדורסל והקבוצות הוא לשמר את ההצלחה ולטפח את הכישרונות. כך יהיה לנו כדורסל עוד טוב יותר ממה שיש לנו".
עריכה: איתמר זיגלמן