שוב פגיעה בכוחות איראניים? התקיפה האווירית באזור חמה אתמול, המיוחסת לישראל, גבתה את חייהם של שמונה חיילים מצבא סוריה ועוד 11 מהמיליציות השיעיות בגיבוי איראני, כך על פי דיווח באתר "אוריינט" הסורי מהיום (שני). על פי הדיווח, גורמים אמרו כי יותר מ-20 לוחמים נוספים נפצעו ונלקחו לבית חולים בעיר מסיאף.



מנגד, "משרד התקשורת של חמה" טען, מפי מקור אנונימי, כי כל ההורגים והפצועים אינם בעלי אזרחות סורית. לדברי אותו גורם, הנפגעים שייכים למשמרות המהפכה של איראן, שהשתלטו על המבנה של מרכז המחקר ב-2013 בעזרת מיליציות מקומיות. 

המתיחות בצפון נמשכה הבוקר, כשמספר אזעקות נשמעו הבוקר בגליל העליון וברמת הגולן שבצפון הארץ. דובר צה"ל מסר כי הן הופעלו כתוצאה מזיהוי שיגורים המבוצעים במסגרת הלחימה הפנימית בסוריה ונפלו בשטח סוריה. לאור זאת שוגרו שני מיירטי קלע דוד אל מול זיהוי רקטות שהיה חשש שיפגעו בשטח ישראל. בנוסף נמסר כי לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. באפריל אשתקד הושלמה קליטת מערכת קלע דוד במערך ההגנה האווירית של צה"ל והיא הוכרזה כמבצעית.

המערכת, שבעבר זכתה לשם שרביט קסמים, מיועדת ליירוט רקטות וטילים לטווח בינוני-ארוך של 40 עד 300 קילומטר ומטוסים ללא טייס, שפותחה במשותף על ידי רפאל הישראלית וחברת ריית'און האמריקאית.

מתחקיר ראשוני שערכו בצה"ל עלה כי שני טילים מסוג SS21 שוגרו במסגרת הקרבות בדרום סוריה ולעברם שוגרו שני טילים מיירטים של המערכת, בה בוצע שימוש לראשונה בעקבות האירועים, כך לפי דיווח שפורסם בכאן.

מהתחקיר עלה, כי מדובר בטילי קרקע קרקע הנושאים ראשי נפץ של מאות ק"ג, ששוגרו מטווח של מאה ק"מ ממזרח, ובמהלך מעופם נקודת הפגיעה הצפויה שלהם הייתה בעומק שטח ישראל, מדרום מזרח לכנרת.