רוסיה לא אהבה את יירוט מטוס הסוחוי (מתוצרת רוסית) הסורי בידי ישראל אתמול ובכירים רוסים אף התקשרו לעמיתיהם הישראלים על מנת למחות על הפעולה. על פי הרוסים, המטוס הסורי לא ביצע פרובוקציה ולא התכוון לתקוף את ישראל וניתן היה לתת לטייס הסורי אפשרות לחזור על עקבותיו לשטח סוריה. 
 
גורם מדיני הבקי בפרטי התקרית אמר ל"מעריב" כי במהלך המגעים הללו, שהתקיימו בין הצד הרוסי לצד הישראלי אתמול, הועברו לרוסים ראיות חותכות, ביניהן גם צילומי מסך המראים בבירור כי מטוס הקרב הסורי חצה את הגבול בין שתי המדינות וחדר לעומק של 2 ק"מ אל השטח הישראלי. בשלב הזה הרוסים הבינו את הפעולה הישראלית והתקרית חוסלה. "הרוסים מבינים את האילוצים שלנו ויודעים להעריך את העקרונות שלנו", אמר אתמול ל"מעריב" גורם ביטחוני.

"הדגשנו בפניהם שאין לנו אפשרות לבדוק את כוונותיו של טייס סורי כזה או אחר, אבל יש לנו אפשרות לדעת אם הריבונות שלנו הופרה ואם מטוס קרב של משטר הנמצא איתנו במלחמה נמצא בשטח האווירי של ישראל. כל מטוס סורי שיחדור לשטח ישראל יופל וזה קו אדום מבחינתנו", הוסיף הגורם. המחאה הרוסית באה בעקבות ביקור בזק שנערך בישראל בתחילת השבוע, בו הגיעו שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, מלווה ברמטכ"ל הרוסי הגנרל ולרי גרסימוב, לפגישה דחופה עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט. 

ולדימיר פוטין ובשאר אסד. צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין ובשאר אסד. צילום: רויטרס

 

הרוסים, על פי הדיווחים, הציעו לישראל עסקה, במסגרתה יתחייבו להזיז את יחידות חיזבאללה והמיליציות השיעיות הקשורות באיראן למרחק של 100 ק"מ מהגבול עם ישראל. ישראל, על פי הדיווח, סירבה להתחייב לעסקה מהסוג הזה והבהירה כי היא רואה את עצמה מחויבת למנוע התבססות איראנית בכל חלק מחלקי סוריה.