הסוף לסאגה: שר הביטחון אביגדור ליברמן החליט היום (רביעי), לאחר התייעצות עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, על מינויו של תת אלוף עופר וינטר לתפקיד מזכירו הצבאי של השר. עם מינויו לתפקיד יחליף תת-אלוף וינטר בתפקידו את תת-אלוף יאיר קולס ששירת בתפקיד בשנים האחרונות. מינויו של וינטר מביא את שאלת עתידו של הקצין בצבא לסיומה, וזאת לאחר שבסבב המינויים האחרון, הוא לא מונה לתפקיד מפקד אוגדה ובתגובה איים לפרוש מצה"ל.



תומכיו של וינטר טענו כי אי קידומו נובע מהכיפה שעל ראשו, וכי הוא קורבן למלחמה פנימית שמתקיימת, כביכול, בצבא בין זרמים ליברליים לבין זרמים דתיים בין שורות המדים. לאחר סבב המינויים, בו לא מונה וינטר למפקד אוגדה, כתב ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) בחשבון טוויטר שלו כי "אם אני עופר וינטר אני פושט את המדים ויוצא לאזרחות. מערכת שלא יודעת להעריך אותו לא ראויה לו. באזרחות ידעו ללא כל ספק להעריך את האיכויות שלו ולאמץ אותן בשתי ידיים והוא יוכל לתרום רבות למדינה ולעם בכל מסגרת שיבחר ולהשאיר אבק לפוליטרוקים בצבא, שרוצים להשאיר את שולחן המטכ"ל נקי מכיפות".



בצלאל סמוטריץ'. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"קצינים לא פחות טובים לא קודמו"



גם ראש סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, הצטרפה לביקורת ואמרה כי "עופר וינטר הפך ליעד אסטרטגי מצד כל אותם הגורמים הנאבקים ב'הדתה' בצה"ל והיום ניתן לראות את התוצאה. עופר הוא ללא כל ספק מהקצינים המוכשרים והטובים ביותר שיש בצה"ל. עם רקורד פיקודי עשיר בשטח והישגים מבצעיים, היה וינטר אמור להתקדם לתפקידים פיקודיים בכירים בצבא ההגנה לישראל. ההפסד כולו שלנו".



עם זאת, בצבא הכחישו את הטענות ואמרו כי ההחלטות מתקבלות על בסיס כישורי הקצינים, התפקידים שביצעו ומידת ההערכה כלפיהם. בצה"ל אומרים כי אלה השיקולים היחידים והם אינם מושפעים מלחצים מבחוץ אומרים גורם בצה"ל. גורמים בצה"ל אומרים כי הניסיון להציג את החלטות הרמטכ"ל שלא לקדם את וינטר בשל שיקולים לא ענייניים הוא שטות גמורה. "קצינים נוספים טובים ומוערכים לא פחות לא קודמו בסבב הזה וגם הם היו מפקדי חטיבות".