אזעקה נשמעה היום (רביעי) בשעות אחר הצהריים במספר יישובים ברמת הגולן, ומיד לאחריה נמסר מדובר צה"ל כי זוהה שיגור לעבר שטח מדינת ישראל, כאשר ככל הנראה מדובר בזליגת ירי כתוצאה מהלחימה הפנימית בסוריה. כוחות הביטחון הגיעו לאחר האירוע לאזור הכנרת, שם בוצע חיפוש אחר נפלים, אם אכן ישנם כאלה. 



במקביל, דיווחו תושבים על שמיעת קולות נפץ, זאת יממה בלבד לאחר שמטוס קרב סורי הופל על ידי צה"ל, באמצעות טילי פטריוט, לאחר שחדר לשטח ישראל. 



ראוי להסביר כי באזור משולש הגבולות בין ישראל, סוריה וירדן, מתרחשים קרבות עזים בין צבא אסד לבין כוחות דאעש והמורדים. במסגרת זו, מעל 150 בני אדם נהרגו הבוקר במתקפה משולבת של דאעש באזור העיר א-סווידא, כאשר כללה מספר פיגועי התאבדות ומתקפות ירי. 



בדיווח נאמר כי אחד התוקפים פגע בשוק ירקות בעיר סווידא בשעות הבוקר, כאשר סוחרים רבים החלו להתארגן במקום עם סחורותיהם. המחבל נסע בתוך השוק על אופנוע ופוצץ את חומרי הנפץ שלו. התוקף השני, לעומת זאת, פגע בכיכר עמוסה בבני אדם באזור, בעוד ששני תוקפים נוספים פוצצו את עצמם בעת שהתנהל מרדף של כוחות הביטחון המקומיים אחריהם.



אתמול, כאמור, הופל מטוס של צבא אסד בצפון. דובר צה"ל מסר כי המטוס חדר לשטח ישראל לעומק של כשני קילומטר, מה שהוביל להפעלתן של אזעקות באזור הצפון ולהפלתו.



בתדרוך לכתבים נאמר כי "בימים האחרונים ישראל העבירה מסרים ואזהרות בערוצים שונים, בעקבות ריבוי פעילות אווירית סורית קדחתנית באזור". עוד נאמר, כי מטוס הסוחוי המריא משדה התעופה T4 וטס במהירות לכיוון ישראל. 



על פי ההערכות, המטוס היה בדרכו להפציץ מטרות מורדים ברמת הגולן הסורית. זה המטוס הסורי השני שמופל על ידי ישראל מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה, כאשר הקודם הופל ב-2014 לאחר שחדר לאזור האסור לטיסה ברמת הגולן.