ירי צלף בוצע אמש לעבר כוח צה"ל שהגיע להרחיק הפרת סדר, שכללה ילדים, סמוך לגדר הרצועה באזור כיסופים, לא רחוק מהמקום בו נהרג סמ"ר אביב לוי ביום שישי האחרון. דובר צה"ל מסר כי באירוע הירי נפצע באורח בינוני קצין צה"ל. מסורוקה, לשם פונה הקצין, נמסר כי "בשעות הערב פונה לביה״ח פצוע במסוק מאזור כיסופים. עם הגעתו הועבר לחדר ניתוח כשמצבו מוגדר בינוני-קשה". משעות הערב בוצעו תשעה שיגורים לעבר שטח ישראל, מרביתם לעבר שטחים פתוחים. אחד מהם יורט על ידי כיפת ברזל.



תקיפות ברצועת עזה

פרופ׳ ג׳ילברט סבג, מנהל מחלקה כירורגית ב׳ בסורוקה אמר כי "הפצוע פונה לחדר הטראומה כשהוא סובל מפצע ירי חודר באזור הבטן ובית החזה. הוא הועבר לחדר ניתוח ומצבו מוגדר כעת בינוני". ברשתות הפלסטיניות פורסמה תמונה שנטען כי מתעדת את הקצין נמצא סמוך לגדר, לפני שנפגע. 




על פי ההערכה לא מדובר בירי של חמאס. למרות זאת, בתגובה צה"ל תקף באמצעות טנקים שבע עמדות צבאיות של חמאס לאורך רצועת עזה. בעקבות האירועים ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיימו התייעצות ביטחונית עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל.



בסביבות השעה 21:16 נשמעה אזעקת צבע אדום ביישובי עוטף עזה, שהתבררה בהמשך כאזעקת שווא. אזעקות נוספות נשמעו לאחר מכן והנסיבות בבדיקה. אזעקת צבע אדום נוספת נשמעה במועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב ובמועצה אזורית אשכול. יש לציין כי תגובת צה"ל כללה ירי פגזים מטנקים וארטילריה לעבר היעדים של הארגון השולט ברצועה. לפי משרד הבריאות, שלושה עזתים נהרגו בתקיפת צה"ל, ומספר פלסטינים נוספים נפגעו. בתקשורת הפלסטינית דיווחו כי צה"ל ירה באמצעות פגזים לעבר עמדות חמאס בבית לאהיא, ברפיח ובמזרח העיר עזה. 



יעד חמאס שהותקף. קרדיט: רשתות ערביות



יום נוסף של שריפות



האירוע בכיסופים מגיע לאחר יום מתוח וחם בעוטף עזה. מזג האוויר הקיצוני, בשילוב בלוני תבערה, גרמו לשורת שריפות ברחבי הארץ. צוותי כיבוי הצליחו לכבות את השריפות, שבמהלכן לא נפגעו בני אדם, אך נגרם נזק רב ליערות ולשדות. 

תחילה דווחו כוחות ההצלה על שלושה אירועים בגזרת חוף אשקלון, שכללו נחיתה של בלון תבערה במושב נתיב העשרה. הבלון, עם פתיל מחובר אליו, לא גרם לשריפה או נזק וטופל על ידי חבלן משטרה.

שריפה בנחל הבשור. צילום: רשות הטבע והגנים


לאחר מכן פרצה שריפה שפרצה במושב מבקיעים, שם השתלטו על האש וכעת האירוע לקראת סיום. טרם ידוע כיצד פרצה הדליקה. השריפה השלישית נגרמה בעקבות בלון קרוע ואליו מחוברת תמונת ילד וכיתוב בערבית שנמצאו בקיבוץ כרמיה. ללא נזק וללא נפגעים. עוד בלון תבערה נמצא וגרם לשריפה ביער כיסופים.
עוד דווח על שריפה ביער חורשים, בה טיפלו  לוחמי כיבוי וחילוץ מתחנת כפר סבא ופתח תקוה, בה השתמשו גם בעזרתם של שני מטוסי כיבוי מטייסת "אלעד שהוזנקו. כמו כן דווח על שריפת יער במודיעין, שם פעלו שבעה צוותים, וגם במקרה הזה יצאו שני מטוסי כיבוי, והוזעקו כוחות נוספים, על מנת לנסות ולהשתלט על האירוע. שריפה נוספת פרצה בלול בישוב במועצה אזורית אשכול. אמנם לא היו בעלי חיים במקום, אך כן נזק נגרם לתשתיות ולציוד.