לאחר שחמאס הודיע לכל פעילי הארגון על העלאת הכוננות בעקבות ההתפתחויות בדרום, ניסו היום (חמישי) מספר גורמים בינלאומיים להשיג רגיעה, לאחר שההבנות האחרונות קרסו פעם אחר פעם. הלילה הופרעה שנתם של תושבי העוטף עם תשע אזעקות "צבע אדום", ובמקביל הפצצות של צה"ל ברצועת עזה. הצדדים מנסים להבין לאן נושבת הרוח, כאשר מבצע צבאי של ישראל כבר נראה באופק, במידה והפלסטינים לא יחדלו מניסיונות הפיגועים.

ברצועת עזה מנסים להמשיך עם המשוואה לפיה כל הפצצה של צה"ל תיענה בהפצצה משלהם, וגם טרור הבלונים והעפיפונים נמשך. אמש נרשמו 20 שריפות, אך הבוקר נרשמה הצתה אחת של שדה בקיבוץ ניר עם, עליה הצליחו לוחמי האש להשתלט. בינתיים, שליח האו"ם לרצועת עזה נפגש עם מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, בניסיון למנוע הסלמה: "ישראל תשלם בדמה את המחיר על הפשעים האחרונים שלה". מי שהגדיל לאיים היה בכיר חמאס פתחי חמאד שאמר כי "אנשי הזרוע הצבאית מחכים להוראה כדי לתקוף את האויב". 
ההצהרה של ארגון הטרור שוחררה לאחר לילה מתוח שכלל תשעה שיגורים לעבר שטח ישראל ויירוט של כיפת ברזל. אתמול בוצע ירי צלף לעבר כוח צה"ל שהגיע להרחיק הפרת סדר, שכללה ילדים, סמוך לגדר הרצועה באזור כיסופים, לא רחוק מהמקום בו נהרג סמ"ר אביב לוי ביום שישי האחרון.

הבוקר אמר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר הבוקר (חמישי) בראיון לכאן ב' כי ישראל מתקרבת "בצעדים גדולים" למבצע צבאי רחב נגד חמאס ברצועת עזה בעקבות ההסלמה בדרום. ארדן הוסיף כי המערכה תגבה מחיר לפחות כמו במבצע צוק איתן "אם לא יותר מכך. אנחנו נגררים למערכה רחבה יותר עם חמאס. אנחנו מתקרבים בצעדים גדולים בגלל חמאס למצב שצה"ל יצטרך לצאת למבצע רחב", אמר ארדן.

"זה ברור שאחרי 4 שנים של שקט מצוק איתן התושבים חוזרים למציאות בלתי נסבלת, יש אזעקות  בלילות וילדים במקלטים. אם חמאס לא מבין מגלי התקיפות צריך לחזור למבצע רחב שיגבה מחיר, לפחות כמו בצוק איתן אם לא יותר מכך". השר הוסיף: "אין פתרון מושלם בחזית הדרומית, ברגע שיש ארגון טרור אסלאמיסטי קיצוני אין פתרון מושלם לשנות את המציאות. אנחנו חייבים להגיב ולא להשלים עם שום פעילות טרור בין אם זה בלונים או עפיפונים. צה"ל הרג לוחמים של הזרוע הצבאית של חמאס וכל ירי גם אם זה של סוררים חייב לגרור תגובה שתגבה מחיר מחמאס".