המירוץ לרמטכ"לות: ברקע ההסלמה בדרום ובצפון, שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הערב (חמישי) לבחירת ראש המטה הכללי של צה"ל הבא, וכתב בטוויטר כי "בימים הקרובים אתחיל בהליך לבחירת הרמטכ"ל הבא. ההליך יהיה סדור שקול ואחראי. צה"ל ימשיך להתמודד בשנים הקרובות עם איומים הולכים ומתגברים בכמה חזיתות, קרובות ורחוקות. אבחר את הרמטכ"ל הטוב ביותר, שיידע להוביל את צה"ל לניצחון בשדה הקרב".



הליך הבחירה גובש על בסיס חוות דעת הפצ"ר ויכלול שישה שלבים. בשלב הראשון, התייעצות עם בכירים לשעבר, ביניהם ראשי ממשלה, שרי ביטחון, רמטכ"לים ומפקדים בכירים בדימוס. השלב השני יכלול התייעצות עם הרמטכ"ל המכהן, רב אלוף גדי אייזנקוט, וקבלת המלצתו. לאחר מכן, בשלב השלישי, ייערכו ראיונות עם מי שעלו כמועמדים לתפקיד.



השלב הרביעי יכלול שליחת המועמדים לאישור "הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים", על מנת לוודא שכולם אכן עומדים בדרישות הוועדה וכשירים לתפקיד הרמטכ"ל. לאחר מכן, בשלב החמישי, תגובש עמדת שר הביטחון תוך התייעצות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשלב השישי והאחרון, יתקבל אישורו של המינוי בממשלה.



שר הביטחון ליברמן הוסיף כי "למינוי הרמטכ"ל תהיה משמעות קריטית בעיצובו של צה"ל אל מול האתגרים הרבים. למזלנו, יש לנו מועמדים מצוינים. הליך הבחירה יהיה סדור, שקול ואחראי ובסופו אבחר את הרמטכ"ל הטוב ביותר, שיידע להוביל את צה"ל לניצחון בשדה הקרב".



על פי ההערכות, המועמד המוביל לתפקיד הוא סגן הרמטכ"ל הנוכחי, אלוף אביב כוכבי. שמות נוספים שהוזכרו הם האלופים יאיר גולן וניצן אלון. 



אביב כוכבי. המועמד המוביל. צילום: פלאש 90