שר הביטחון אביגדור ליברמן, ביקר הבוקר (ראשון) בבית החולים סורוקה בבאר-שבע את סגן בר וקנין, שנפצע בשבוע שעבר מירי מחבלים בגבול רצועת עזה.

שר הביטחון אמר לסגן וקנין ולהוריו: "בסוף צה"ל מגיע לכולם. כפי שהבטחנו למשפחתו של רונן לוברסקי ז"ל שנמצה את הדין עם מי שפגע בו, גם הפעם נגיע למחבל ונסגור איתו את החשבון".

וקנין נפצע מירי צלף שבוצע בשבוע שעבר לעבר כוח צה"ל שהגיע להרחיק הפרת סדר, שכללה ילדים, סמוך לגדר הרצועה באזור כיסופים, לא רחוק מהמקום בו נהרג סמ"ר אביב לוי ביום שישי שעבר. מסורוקה, לשם פונה הקצין, נמסר כי הוא פונה לביה״ח במסוק מאזור כיסופים. עם הגעתו הועבר לחדר ניתוח כשמצבו מוגדר בינוני-קשה. לאחר מכן בוצעו תשעה שיגורים לעבר שטח ישראל, מרביתם לעבר שטחים פתוחים. אחד מהם יורט על ידי כיפת ברזל.

הלילה נהרגו שני צעירים פלסטינים בתקיפת צה"ל בצפון הרצועה, זאת לאחר שצה"ל תקף חוליית משגרי בלונים, כך דווח הבוקר בכלי התקשורת הפלסטיניים. עוד דווח, כי התקיפה בוצעה באמצעות ירי מכלי טיס ישראלי. ההרוגים, איימן נאפד א-נג׳אר ומוהנד מאג׳ד חמודה, שניהם בני 24, הובאו לבית החולים "אינדוניסי" בצפון הרצועה, כך דיווח משרד הבריאות הפלסטיני.

אולם, אביחי אדרעי, ראש תחום תקשורת ערבית בחטיבת דובר צה"ל בשפה הערבית, אמר הבוקר כי "העדויות רבות מעזה מעוררת ספקות לגבי אמינות הדיווחים של חמאס על הריגת פעילי טרור במהלך הלילה בצפון רצועת עזה. אני מאתגר את משרד הבריאות של חמאס לגלות מהי הסיבה האמיתית מאחורי הפיצוץ הלילה". בצה"ל מכחישים דיווח זה ואומרים כי נראה שהשניים נהרגו כתוצאה מכשל בשיגור בלון תבערה או תאונת עבודה.

אתמול נחת בלון תבערה בשעות אחר הצהריים במכללת ספיר, השוכנת סמוך לשדרות, באירוע שבו לא היו נפגעים. לקראת השעה 18:00 החלו צוותי כיבוי לפעול בשריפה גדולה סמוך לגבים, בסיוע של צה"ל ושני מטוסי כיבוי מטייסת אלעד. חוקר שריפות שהגיע למקום עוד בתחילת האירוע קבע חד משמעית כי גם השריפה הזו נגרמה מבלון תבערה. בתוך כך, בכלי התקשורת הפלסטינים דווח במקביל כי צה"ל ביצע ירי לעבר מספר פלסטינים ממזרח לחוזאעה שברצועת עזה, ובהמשך ירי פגזים לעבר מחנה אל בורייג'. 
 
בתוך כך, כוחות צה"ל פעלו, במהלך סוף השבוע, בשיתוף שב"כ ומג"ב בכפר כובר שממנו יצא המחבל שביצע את פיגוע הדקירה ביישוב אדם ביום חמישי. בפיגוע הטרור נרצח יותם עובדיה ז״ל ונפצעו שני אזרחים נוספים. במסגרת הפעילות, הכוחות ביצעו סריקות בכפר, תחקורים והחרמת כספי טרור וחומרי הסתה. בהתאם להערכת המצב נמשך הכתר על הכפר. 
 
במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות, במהלכן הושלכו סלעים ובקבוקי תבערה וצבע והובערו צמיגים לעבר הכוחות. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. מהצבא נמסר כי "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול להגנת התושבים במרחב ויפעלו נגד הטרור בישובים ובצירים".
 
הרמטכ"ל גדי איזנקוט סייר שלשום בזירת פיגוע הדקירה, עם מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל ערן ניב ומח"ט בנימין אל"מ שרון אסמן. בצה"ל הוחלט לתגבר את הכוחות ואת ההגנה על היישובים מחשש לגל של פעולות טרור. עובדיה (31) נרצח כשמחבל חדר ליישוב ופצע בדקירות שני עוברי אורח נוספים. לבית החולים הגיע תושב נוסף שחשב תחילה שמדובר בקטטה. כשהבין כי מדובר בפיגוע, הוא התעמת עם המחבל ונפגע קל, אבל הספיק לירות בו למוות.