מחאת הדרוזים עוברת לשלב המעשי: איום ראשון של קצין דרוזי בפרישה מצה"ל בעקבות חוק הלאום. סרן עמיר ג'מאל, מפקד פלוגה ביחידה לוגיסטית בזרוע היבשה, פרסם אתמול פוסט בפייסבוק, שבו הודיע כי יפרוש מהשירות במחאה על חוק הלאום וקרא לבני עדתו הדרוזים לעשות כמוהו ולא לשרת בצבא.



"אדוני ראש הממשלה' ישבתי עם עצמי ולאחר מלא מחשבות שרצות לי בראש החלטתי להביע את דעתי על חוק הלאום שאתה וחברי הכנסת הוצאתם לפועל. קוראים לי עמיר מכפר ירכא שנמצא בצפון, בן 23 ומשרת כמ״פ בצבא ההגנה לישראל. כמו כן שני האחים הגדולים שלי היו גם כן לוחמים והשתתפו במבצע 'עופרת יצוקה' ו'עמוד ענן', ואני השתתפתי במבצע 'שובו אחים' ו'צוק איתן'".

"רציתי לשתף אותך אדוני ראש הממשלה וכל עם ישראל במה מה שאני מרגיש ברגע זה ולשתף אתכם במחשבות שרצות לי בראש. היום בבוקר כשקמתי כדי לנסוע לבסיס שאלתי את עצמי למה? למה אני חייב לשרת את מדינת ישראל, המדינה שאני ושני האחים שלי וגם אבא שלי שירתנו אותה במסירות, שליחות, ואהבת המולדת ובסוף מה מקבלים? להיות אזרחי סוג ב'".

הפוסט של סרן עמיר ג'מאל. צילום מסך
הפוסט של סרן עמיר ג'מאל. צילום מסך


"להמשיך לשרת את המדינה? אני לא רוצה להמשיך ואני בטוח שעוד מאות אנשים יפסיקו לשרת להשתחרר מצה"ל בעקבות ההחלטה שלך נתניהו, שלך ושל הממשלה שלך. לאחר מלא מחשבות שרצו לי בראש אני כן החלטתי להשתחרר ולא להמשיך לשרת את המדינה, מדינה שיש בה ממשלה אשר מקבלת ולא מחזירה".
 
"לסיכום אני מבקש מכל חברי אשר הם נגד חוק הלאום לשתף ולשתף הצעה שלי למנהיגי העדה, להפסיק את חוק הגיוס החובה לבני העדה הדרוזית!
אני מבקש מכל אנשי העדה צעירים, מבוגרים, קצינים לשתף ולהתעורר".

בעקבות פרסום הפוסט, שבינתיים כבא נמחק, אך שותף בפייסבוק, זומן הקצין לשיחה עם מפקדו. דובר צה"ל מסר כי ״חיילים וקצינים, בני המיעוטים, בסדיר בקבע ובמילואים, היו ויהיו חלק מרכזי מצה״ל, בשדה הקרב ובשגרה. תרומתם לאורך השנים, ראויה לכל שבח ונכרתה בברית דמים. צה״ל הוא צבא עם ממלכתי ואחדות שורות הצבא מודגשת בכל סוגי הפעילויות ללא הבדל דת ומין. הבעת עמדה בעלת אמירה פוליטית אינה מאושרת לפי פקודות הצבא. הקצין זומן לשיחה עם מפקדו".