חבלני משטרה הוזעקו הערב (שני) לרחוב רינגלבלום בבאר שבע בעקבות מציאת בלון תבערה ששוגר מרצועת עזה. כוחות משטרה שהגיעו לרחוב סגרו אותו והרחיקו סקרנים לטווח ביטחון. בתום טיפול חבלן המשטרה נפתח הרחוב לתנועה. מדוברות המשטרה נמסר: "מדובר בבלונים להם מוצמד פריט חשוד, במרבית המקרים מדובר בפריט תבערה, וכי יש להתייחס לכל פריט שכזה כאל חפץ חשוד בעל רמת סיכון גבוהה. במקרים שכאלו, יש לדווח למוקד 100 של משטרת ישראל, להתרחק מהמקום עד סיום פעולותיו של חבלן המשטרה".


כזכור, בלון תבערה נחת בשבת בשעות אחר הצהריים במכללת ספיר, השוכנת סמוך לשדרות, באירוע שבו לא היו נפגעים. לקראת השעה 18:00 החלו צוותי כיבוי לפעול בשריפה גדולה סמוך לגבים, בסיוע של צה"ל ושני מטוסי כיבוי מטייסת אלעד. חוקר שריפות שהגיע למקום עוד בתחילת האירוע קבע חד משמעית כי גם השריפה הזו נגרמה מבלון תבערה. בתוך כך, בכלי התקשורת הפלסטינים דווח במקביל כי צה"ל ביצע ירי לעבר מספר פלסטינים ממזרח לחוזאעה שברצועת עזה, ובהמשך ירי פגזים לעבר מחנה אל בורייג'. 
בשישי הודיע חמאס לכל פעילי ארגון הטרור על העלאת כוננות לקראת סוף השבוע. למרות מאמצי המתווכים להביא לרגיעה, בעזה גוברת ההערכה כי מבצע צבאי ישראלי רחב היקף נמצא באופק. זאת, אם הפלסטינים לא יחדלו מניסיונות הפיגועים לאורך הגדר ושיגור אמצעי תבערה מעבר לגבול. ראשי חמאס, בהנהגת איסמעיל הנייה, השתתפו ביום חמישי בהלוויותיהם של שלושה מאנשי הזרוע הצבאית של הארגון שנהרגו בתקיפות צה”ל ברצועה, שבאו בתגובה לירי לעבר יישובי הדרום.


בלון התבערה בבאר שבע. צילום: דוברות המשטרה
בלון התבערה בבאר שבע. צילום: דוברות המשטרה


ראשי חמאס והג’יהאד האסלאמי המשיכו במהלך סוף השבוע לאיים כי “ישראל תשלם בדמה את המחיר על הפשעים האחרונים שלה”. בכיר חמאס פתחי חמאד אמר כי “אנשי הזרוע הצבאית מחכים להוראה כדי לתקוף את האויב”.