מאות אלפי תושבים יפונו, כיפת ברזל תספק הגנה מוגבלת בלבד, מאות טילים ביום ומחסור בחשמל: לאחר שצה"ל הציג אמש לקבינט את התרחישים האפשריים למלחמה בצפון, האלוף במיל' עמוס גלעד, ראש המכון לאסטרטגיה ומדיניות במרכז הבינתחומי וראש המטה המדיני-בטחוני לשעבר, דיבר היום (שלישי) בתכניתה של אילה חסון ב-103FM ואמר כי "צריך להבדיל בין הערכת מצב למצב עכשווי. אם מסתכלים על גבול לבנון וסוריה, סה"כ מבחינת יוזמות התקפיות, זה גבול שקט לגמרי". 

לדבריו, "ברמת הגולן יש זליגות וירי, אבל לא מכוון אלינו. סה"כ מאוד רגוע. מצד שני, יש את האידאולוגיה הקיצונית של איראן, שמנסה לבנות איומים. האיום על העורף הוא כבד, והבחינה של המצב היא אם תיווצר הסתבכות כלשהי שתביא לעימות, או שהאיראנים יתנו ביטוי למתיחות ומכינים את עצמם לעוד כמה שנים. כשהם יתקפו, כי לשם הם מכוונים ובגלל זה הם משקיעים הון תועפות, האיום שלהם יהיה מכוון לאוכלוסיה. צה"ל ומערכת הביטחון צריכים להתכונן". 

   

"כשאתה מציג את הדברים, אתה רוצה לדמיין את האפשרויות הקיימות, חל מהקיצוניות ביותר ועד לפחות חמורות", הסביר גלעד. "היום יש בעיה עם הרקטות בלבנון, חיזבללסטן מביירות עד הגבול, והרקטות שלו מכסות טווח גם מעבר לתל אביב. יש פה אתגר גדול. אני לא רוצה להיכנס לפרטים על מה שהם מדברים שם בקבינט. אבל, הם מדברים לא על עכשיו, כשהגבול שקט, אלא כשהדברים יתדרדרו. צריך לתכנן את הכל, שכולם יעבדו כמו מכונה צבאית ויצמצמו את הפגיעה באזרחים". 

באשר להצהרתו של דונלד טראמפ, לפיה יהיה מוכן להתחיל במשא ומתן מול האיראנים ללא תנאים מוקדמים, אמר גלעד כי "מנהיגים לא מדברים כמו בשיחות סלון שלנו. אתה רוצה לדבר, תביא תוצאות. תראי מה קרה עם קוריאה הצפונית, הם אמרו שהם ישתדלו לפרז את המדינה, אז הם אומרים. היום ראינו שהם מפתחים טילים. האיראנים לא יוותרו, אלא אם המצב הכלכלי יתדרדר לחלוטין. סה"כ המדיניות שלו נושאת פירות. הריאל התדרדר מ-40 אלף לדולר אחד לפני כמה חודשים ל-112 אלף אתמול. זה יעשה שינוי עצום בעולם".