כלי טיס של צה"ל ביצע הלילה (חמישי) תקיפה לעבר מספר פעילי טרור חמושים בדרום רמת הגולן הסורית, ככל הנראה מארגון דאעש, בה נהרגו שבעה מהם. לאחר סריקות באזור הבוקר, אותרו במקום חגורות נפץ ורובה מסוג קלצ'ניקוב. מצה"ל נמסר כי הוא "נמצא בערנות ומוכנות גבוהות וערוך לשמירה על בטחון תושבי ישראל". ‏האירוע החל להתגלגל לאחר שתצפית זיהתה את הדמויות החשודות סמוך לגבול. בעקבות כך, תקף אותם כלי הטיס, ובסריקות נמצא, כאמור, ציוד הלחימה הרב שהיה עליהם שכלל גם חגורות נפץ.


מעקב תצפיות אחר חוליית המחבלים בדרום רמת הגולן

תא"ל רונן מדליס, דובר צה"ל, מסר כי "עקבנו אחריהם בתצפית במשך זמן. התקיפה בוצעה במובלעת ברמת הגולן, סמוך לגבול. בבוקר הגיע כוח של גדוד הסיור של הנח"ל ואיתר במקום חמישה רובי קלאצ'ניקוב, אפודים שבתוכם חומרי נפץ ורימונים וחגורות נפץ".



לפי ההערכות בצבא, מדובר ככל הנראה בכוחות מארגון המדינה האסלאמית (דאעש). יש לציין כי צה"ל עסק באזור הזה רבות בשנים האחרונות מתוך חשש לנסיונות פיגוע.

בצה"ל מסרו כי "המשטר הסורי הוא האחראי לנעשה בסוריה לאחר השלמת כיבוש רמת הגולן. אנו נפעל אל מול כל הפרה משטח סוריה". עם זאת, לא ברור עדיין האם הייתה כוונה לבצע פיגוע בשטחה של ישראל, שכן לא היה איום בשום שלב לעבר ישוב או כוח, אולם כן ברור כי המחבלים היו במרחק של 200 מטרים מהגדר.

בתוך כך, הבוקר סייר שר הביטחון אביגדור ליברמן במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר בצפון הארץ, יחד עם מפקד ההגנה האווירית, תא"ל צביקה חיימוביץ' ובין השאר ביקר בסוללת היהלום (פטריוט) ובסוללת קלע דוד. ליברמן נפגש עם מפקדי וחיילי מערך ההגנה האווירית ובהם סרן אור נעמן, מפקדת סוללת הפטריוט, שהייתה אחראית ליירוטים המוצלחים בשבועות האחרונים.



בשיחה עם כתבים הוא התייחס לסוגיות נוספות. כשנשאל, האם תושבי הצפון אמורים להיות רגועים יותר כעת, לאחר שצבא אסד השתלט על שטחים באזור הגבול, אמר: "אני מאמין שכן. אני חושב שזה גם אינטרס של אסד, כי הוא מבין מה יקרה אם זה לא חוזר למצב הקודם, ואני מניח שהוא יעשה את השיקולים שלו. בכל אופן, כמו שהבהרתי, אנחנו לא נוותר על האינטרסים הביטחוניים שלנו. במידה ולא יהיה צורך אין לנו שום כוונה להתערב שם בעניינים הפנימיים".



הוא הסביר כי "מבחינתנו המצב חוזר למצב הקודם לפני מלחמת האזרחים, קרי יש כתובת ברורה, יש אחריות ויש שלטון מרכזי. אנחנו לא התערבנו ולא מתערבים בעניינים הפנימיים של סוריה. אבל זה בתנאי שמתקיימות כל אותן שלוש נקודות שהן חשובות עבורנו, בהן שמירה קפדנית על קוצו של יוד של הסכם ההפרדה מ-74', העובדה כי אדמת סוריה לא יכולה לשמש בסיס קדמי איראני כנגד מדינת ישראל, והתנאי לפיו סוריה לא יכולה להיות תחנת מעבר ראשית להברחת נשק לחיזבאללה בלבנון. ברגע שכל שלושת התנאים מתקיימים אין לנו שום עניין להתערב או לפעול בתוך שטח סוריה. ברגע שזה לא מתקיים, אנחנו נפעל בהתאם לאינטרס הביטחוני של מדינת ישראל".