רוסיה תפעיל כוחות משטרה צבאית ברמת הגולן הסורית ותקים שמונה עמדות פיקוח כדי למנוע כל התגרות אפשרית באזור, כך דיווחה סוכנות הידיעות אינטרפקס היום (חמישי), בהסתמך על דברי משרד הביטחון הרוסי. הכוחות האיראנים הסיגו את כוחותיהם ונשקיהם המוצבים בסוריה למרחק של 85 קילומטרים מהגבול עם ישראל, כך לפי TASS, שציטטה את השליח הרוסי לאזור.



הדיווח מתפרסם על רקע הודעת צה"ל, לפיה במהלך הלילה חוסלו שבעה מחבלים בדרום רמת הגולן הסורית. בהודעה נאמר כם גי לאחר סריקות שבוצעו באזור, אותרו במקום חגורות נפץ ורובה מסוג קלצ'ניקוב. מצה"ל נמסר כי הוא "נמצא בערנות ומוכנות גבוהות וערוך לשמירה על בטחון תושבי ישראל". ‏האירוע החל להתגלגל לאחר שתצפית זיהתה את הדמויות החשודות סמוך לגבול. בעקבות כך, תקף אותם כלי הטיס, ובסריקות נמצא, כאמור, ציוד הלחימה הרב שהיה עליהם שכלל גם חגורות נפץ.



בתוך כך, הבוקר סייר שר הביטחון אביגדור ליברמן במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר בצפון הארץ, יחד עם מפקד ההגנה האווירית, תא"ל צביקה חיימוביץ' ובין השאר ביקר בסוללת היהלום (פטריוט) ובסוללת קלע דוד. ליברמן נפגש עם מפקדי וחיילי מערך ההגנה האווירית ובהם סרן אור נעמן, מפקדת סוללת הפטריוט, שהייתה אחראית ליירוטים המוצלחים בשבועות האחרונים.



בשיחה עם כתבים הוא התייחס לסוגיות נוספות. כשנשאל, האם תושבי הצפון אמורים להיות רגועים יותר כעת, לאחר שצבא אסד השתלט על שטחים באזור הגבול, אמר: "אני מאמין שכן. אני חושב שזה גם אינטרס של אסד, כי הוא מבין מה יקרה אם זה לא חוזר למצב הקודם, ואני מניח שהוא יעשה את השיקולים שלו. בכל אופן, כמו שהבהרתי, אנחנו לא נוותר על האינטרסים הביטחוניים שלנו. במידה ולא יהיה צורך אין לנו שום כוונה להתערב שם בעניינים הפנימיים".