כלי טיס של צה"ל ביצע תקיפה היום (שבת) בשעות הצהריים לעבר חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל, זאת בצל הדיווחים על כך שחמאס קיבל את תוכנית ההסדרה המצרית. לאחר התקיפה הראשונה, בוצעה תקיפה נוספת נגד חוליית מחבלים ששיגרה אף היא בלוני תבערה בדרום רצועת עזה לעבר ישראל.



אתמול נהרג פלסטיני ומעל 120 נפצעו בעימותים עם צה"ל בגבול רצועת עזה, כך לפי דיווח פלסטיני, כאשר החל משעות הצהריים התקהלו כ-8,000 מפרי סדר אלימים בחמישה מוקדים לאורך הגדר. מאוחר יותר משרד הבריאות של חמאס הודיע כי אחמד יחיא עטאללה יאגי בן ה-25 הוא הפלסטיני שנהרג מירי צלף של צה"ל ממזרח לעיר עזה. 

 

במהלך האירועים טנק של צה"ל ירה לעבר מוצב של חמאס ממזרח לרפיח לאחר שכ-20 פלסטינים חצו את גדר הגבול, השליכו מטען חבלה ובקבוקי תבערה וחזרו לרצועה. מקורות פלסטינים טענו כי בתקרית נלקח ציוד מעמדת צלפים. 
בתוך כך, לאחר האירועים האלימים בגבול הרצועה, בחמאס החליטו לקבל את תוכנית ההסדרה המצרית, כך דווח אמש בחברת החדשות. לתוכנית ארבעה שלבים: בשלב הראשון תושג רגיעה, ייפתח מעבר רפיח באופן קבוע ויינתנו הקלות במעברים לישראל.
בשלב השני יושג הסכם בין פתח לחמאס לחידוש תשלום המשכורות, הרשות הפלסטינית תיכנס לניהול הרצועה בחסות מצרית, ויוכנו בחירות כלליות בתוך חצי שנה. בשלב השלישי יתבצעו השקעות בתשתיות וצמצום האבטלה, ונמל עזה יקושר לפורט סעיד להעברת סחורות. בשלב הרביעי תושג הסכמה על הפוגה ל-5-10 שנים, ויתבצעו חילופי אסירים וגופות. 
לפי הדיווח, יש עוד דברים שחמאס שמח עליהם בתוכנית: אספקת גז בישול שחסר ברצועה ממצרים, היתר לתושבי הרצועה לעלות לרגל למכה, שיפור הטרמינל ברפיח, ניסיון לכונן שדה תעופה בסיני, אולי באל עריש, שישרת את תושבי עזה, ואספקת עוד חשמל מישראל.