ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז, אמר היום (חמישי) בפגישה עם נציגות שדולת הנשים בישראל, שהתקיימה בקריה בתל אביב בנוכחות יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר תא"ל שרון ניר, כי הוא מכיר בבעיה של הדרת נשים בצה"ל כבעיה מערכתית וחושב שעל הצבא להוות כתובת יעילה לפניות נשים בנושא זה. "מקרי הדרת נשים בצה"ל ופגיעה בנשים בצה"ל הן בעיות פיקודיות חמורות ואנחנו לא נסתפק בהצהרות ובכותרות אלא לטפל בנושא בצורה מהותית".
 
ראש אכ״א הוסיף כי הוא ״מודע לכך שהרבה חיילים לא מכירים את פקודת השירות המשותף ועל כן, בשתי הזרועות המרכזיות בצה"ל פועלים כעת להטמעת פקודות וערכים - בבסיסי חיל החינוך ובקורסי הפיקוד בכל הרמות תוטמע פקודת השירות המשותף באופן מקיף".
 
האלוף אלמוז ותא״ל ניר העידו כי הגורמים הרלוונטיים מטפלים באופן פרטני בכל פנייה ופנייה במקרים של דחיקת והדרת נשים בצה"ל, ואף עושים תחקיר סביב כל מקרה ומסיקים את המסקנות הרוחביות. הם אף הצהירו שמערך ההדרכה בנושא השירות המשותף והטמעתו בצה"ל נמצא בשלב מתקדם. בעקבות פרשיית החיילים המסתובבים מול מדריכת הצניחה נועה חליוה, אמר ראש אכ"א כי ״ייתכן שהיה צורך בתגובה תקיפה יותר מצד צה"ל״.

מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, אמרה בתום הפגישה כי ״אנחנו יודעות שצמרת הצבא מחוייבת לשוויון לנשים בצה"ל. ועדיין, אי אפשר להסתפק בטיפול פרטני. יש צורך בטיפול מערכתי להטמעת הפקודה, בהענשה מחמירה על מי שחורגים ממנה ובמערך דיווח צה״לי לטיפול במקרים בשטח״.
אלינור דוידוב, מנהלת תחום הדרת נשים והקו החם לחיילות של שדולת הנשים בישראל הוסיפה ש״אנחנו מחכות לראות מעבר לדיבורים גם את המעשה, לא רק טיפול פרטני בפניות שלנו ושל הורים לחיילות וחיילים, אלא לשמוע את רוח המפקד והמפקדת שאומרת בבירור: שחיילות שוות לחיילים בזכויותיהן, שהן לא יכולות לשלם מחיר על שילובם המבורך של חיילים דתיים בצה"ל, ושצה"ל שם לעצמו מטרה להילחם בכל התופעות של הדרת חיילות, ריקון תפקידים מתוכן והדרת חיילות ממרחבים שונים בצה"ל".