מתקפה חסרת תקדים: ברקע הפסקת האש המסתמנת בין ישראל לחמאס, לאחר יממה בה נורו מעל 180 רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, דיבר היום (שישי) תא"ל במיל' צביקה פוגל, ראש מטה פיקוד דרום לשעבר, בתכנית של ניסים משעל ב-103FM, והביע התנגדות נחרצת להחלטת הקבינט שלא לצאת לפעולה צבאית נרחבת כנגד ארגון חמאס. "אני עוצר את עצמי מלהקיא מבושה", אמר פוגל.



"מבחינתי מדובר בכתב כניעה, הורדנו מהדגל שלנו את מגן הדוד ופסי התכלת, הרמנו דגל לבן ונכנענו", טען. "לא יכול להיות שצבא של מדינה כמו שלנו, שיודע להכריע שלוש מדינות ערביות במקביל, לא מסוגל להכריע אויב כמו ארגון החמאס".



כשנשאל איך ניתן להכריע את ארגון הטרור, טען פוגל כי אין צורך לכבוש את כל עזה בכדי להגיע להכרעה. לדבריו, "לצה"ל ולשב"כ יש מודיעין מעולה, הם יודעים בדיוק איפה ישן כל אחד ממפקדי החמאס ואיפה נמצא כל מחסן. ומה שנשאר לנו לעשות הוא לקבל את האומץ הנדרש, להיכנס פנימה, לעשות את זה, ולצאת החוצה. אני לא ממליך את אנשי הפת"ח, אבל לתפיסתי אי אפשר להמשיך לחיות עם האיום הזה שבו מי שקובע לי את סדר היום הוא יחיא סינוואר או איסמעיל הנייה". 





"אנחנו מדינה ריבונית, וחבורה שעדיין לא הצליחה להקים מדינה משלה מנהלת לאזרחים שלנו את שגרת היומיום", טען פוגל. "מה שמעניין את ראש הממשלה ושריו זה להמשיך להושיב את עכוזם על הכיסא בפעם הנוספת. לא מעניין אותם העתיד שלנו, מעניין אותם העתיד שלהם, וככה לא מנהלים מדינה. צה"ל יודע לעשות את המשימות האלה, הוא צריך לקבל פקודה ולבצע. הסבב הבא הוא בפתח, הם עושים לנו מלחמת התשה, ולאורך זמן אנחנו הולכים ונחלשים. מה שאמר נסראללה בזמנו מתחיל לרקום עור וגידים – אנחנו מתחילים להיות מוקפים בקורי עכביש ואין לנו חשק להמשיך ולהילחם, אנחנו לא מאמינים בצדקת הדרך שלנו ובכוח שלנו כמדינה".