ערב מתוח: דובר צה"ל מסר כי "בשעה זו מתקהלים כ-9,000 מתפרעים בחמישה מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. המפגינים משליכים בקבוקי תבערה ומטענים, מיידים אבנים לעבר כוחות צה"ל וגדר המערכת ומבעירים צמיגים בסמיכות לגדר. "כוחות צה״ל מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות ופועלים בהתאם להוראות הפתיחה באש. בנוסף, כוח צה״ל זיהה נסיון חצייה של הגדר וחזרה מידית לשטח הרצועה", נמסר עוד, "מספר מחבלים השליכו רימון לעבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה, אין נפגעים לכוחותינו. בתגובה, טנק של צה״ל תקף עמדה של ארגון הטרור חמאס בצפון הרצועה".

משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי מת מפצעיו הפראמדיק עבדאללה אל-קטטי, שנורה מוקדם יותר היום. בנוסף, נקבע מותו של פצוע שני. לדבריהם, ישנם לפחות 307 נפגעים.. כמו כן, סוללת כיפת ברזל הוצבה במרכז הארץ.
המתיחות הרבה מורגשת באוויר, כאשר עברה קצת יותר מיממה מאז האזעקה האחרונה. פיקוד העורף הודיע בשעות הבוקר כי הוסרו המגבלות שהוטלו באזור עוטף עזה, בעקבות האירועים האחרונים. ראשי היישובים אזור הגיבו בביקורת קשה כלפי מקבלי ההחלטות, וקראו למבצע רחב שיפתור את המצב הביטחוני הרעוע, זאת בעקבות הפסקת האש שהושגה. 
אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, אמר כי "אני מבין את הרצון להגיע למשא ומתן, אבל לדעתי הפסקת האש היא טעות. נצטרך להגיע למבצע, למגר את הטרור הזה. המלחמה לסירוגין לא בריאה לנו ולא בריאה למדינת ישראל".

ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן התייחס אף הוא לדיווחים על הפסקת האש ואמר: "ראשית צריך להדגיש שאף אחד לא עדכן אותנו כי יש הפסקת אש. אנו שומעים זאת רק מחמאס. שנית, ברור לחלוטין שהפסקת האש הזו לא מביאה אתה תקוות גדולות לשקט ארוך טווח, כי אין כאן שום רתיעה של חמאס מהמהלכים האחרונים. עובדה היא שהוא זה שיוזם וקובע מתי תתחיל לחימה ומתי היא תסתיים, החמאס שולט באש וגם בהפסקת האש".
גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול אמר הוא בתגובה: "מציאות מתמשכת של ארבעה חודשים של מתיחות ביטחונית הגיעה אתמול לנקודת קיצון. עברנו יממה של מטחי ירי כבדים ליישובינו וביטול פעילויות חינוך ואירועי תרבות וקהילה. בשעות האחרונות יש שקט ואנו מקווים שהמתיחות האחרונה היתה בגדר 'עליה לצורך ירידה' שלאחריה יגיע הסדר שיבטיח שקט ארוך טווח".