חמאס עצר היום (שבת) חוליה סלפית מעזה, בחשד כי היא אחראית לשיגור הגראד לכיוון באר שבע, דבר שהביא מבחינתו להידרדרות לא מתוכננת וחמורה בסבב האחרון, שבסיומו כזכור הפיל חיל האוויר מבנה רב קומות בעיר עזה. הפרסום הראשון אודות הפניית אצבע מאשימה כלפי הסלפים פורסם ב"מעריב". ביום חמישי הדגיש גורם ברצועת עזה, כי "החמ"ל המאגד בתוכו את כל הפלגים הפלסטינים הכחיש בתוקף את שיגור הטיל לעבר באר שבע. הם יודעים שאם עיר מרכזית נכנסת לטווח, זו כבר הכרזת מלחמה. ככל הנראה, ארגון סלפי שאינו סר למרותו של חמאס הוא ששיגר את הטיל".



ל"מעריב" נודע, כי מאז שיגור הטיל לבירת הנגב, פתח חמאס בחקירה אינטנסיבית על מנת לגלות מי אחראי לשיגור הטיל. היום נודע, כי נעצרו חברי חוליה, בת שלושה עד ארבעה חשודים, שטרם נודע לאיזה ארגון היא משייכת את עצמה, בחשד כי הם אחראים לשיגור הטיל. המקור מהרצועה הדגיש, כי טרם נודע לאיזה ארגון שייכת החוליה, וכי בין היתר נבדק חשד כי חבריה "משמשים סוכנים של ישראל". עם זה, האפשרות שמדובר בירי נקמה בחמאס לא נשללת, מאחר ואנשי הארגון הסלפי נרדפים על ידי כוחות הביטחון של חמאס ברצועת עזה, ולא פעם הם נעצרים על ידם.



יש לציין, כי בכל הפלגים הפלסטינים ישנם אנשים סלפים שמכונים "לייט". אולם ישנה קבוצה שלא סרה למרותו של הארגון השולט ברצועה.