דוח מסווג של חוקרי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) מסביר כיצד סדרה טרגית של טעויות על ידי קצינים בחילות האוויר, הים והמודיעין הובילה לתקיפת מטוס ללא טייס שבה נהרגו ארבעה ילדים פלסטינים בחוף בעזה ב-2014. הדוח, שפרטיו פורסמו הלילה (ראשון) באתר "דה אינטרספט", מציג עדויות של קצינים שהיו מעורבים בתקיפה שמאשרות כי מפעילי המל"ט סברו בטעות כי הילדים הם מחבלי חמאס.
התקיפה, שארעה במהלך מבצע "צוק איתן", צולמה על ידי עיתונאים זרים ועוררה גינויים כלפי ישראל בעולם. ב-16 ביולי 2014, מל"ט ביון מסוג הרמס 450 שטס מעל חוף בעיר עזה צילם מספר דמויות רצות מהחוף אל מזח. מכולה שניצבה במזח הושמדה בתקיפת צה"ל יום לפני כן, בהתבסס על מודיעין כי שימשה כמחסן אמצעי לחימה של הקומנדו הימי של חמאס.
לאחר שאחת הדמויות במזח נכנסה למכולה שהושמדה, מפקד בבסיס חיל האוויר בפלמחים הורה למפעילי מל"ט נוסף, שהיה חמוש, לירות טיל לעברה. מפעילי המל"ט ביקשו הבהרה ממפקדיהם לגבי כמה רחוק הם יוכלו לרדוף אחר שאר המטרות בחוף, בו נעשה שימוש על ידי אזרחים. לפי ה"אינטרספט", פחות מדקה לאחר מכן החליטו המפעילים לשגר טיל שני, ממנו נהרגו שלושה ילדים נוספים, למרות שלא קיבלו תשובה לשאלתם.



לפי עדות קצין בחיל הים שהיה מעורב בתקרית, התקיפה נחשבה בתחילה ל"הצלחה גדולה" מפני שהכוחות האמינו בשגגה כי הם חיסלו ארבעה מחבלי חמאס שנערכו לבצע פיגוע. עם זאת, מספר דקות לאחר מכן דיווחו עיתונאים זרים שצפו בתקרית מבתי מלון בעיר כי ההרוגים הם ארבעה בני דודים, בני 10 ו-11.

ב-2015, הפרקליט הצבאי הראשי דאז, תא"ל דני עפרוני, החליט לא להעמיד לדין אף אחד מהמעורבים בתקרית, מפני ש"לא היה אפשרי לגורמים המבצעיים המעורבים לזהות את הדמויות הללו, באמצעות מעקב אווירי, כילדים". בתקרית אחרת שארעה יומיים לפני האירוע, הצליחו מפעילי מל"ט של צה"ל לזהות דמויות חשודות כילדים והחליטו להימנע מתקיפה.