סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, התייחס בדברים שאמר הערב (שני) לכאן לסערה סביב מינויו לתפקיד הרמטכ"ל ואמר כי "אני לא יכול להתייחס, אני חושב שיש מספיק התייחסויות בכלל בכלי התקשורת. אני מודה שזה מפתיע אותי שיש כל כך הרבה התייחסויות ואני חושב שהן מדברות בעד עצמן".



בעקבות פניית פורום "בוחרים בחיים" לשר הביטחון ליברמן בדרישה שלא למנות את האלוף יאיר גולן לרמטכ"ל במקומו של גדי איזנקוט, בטענה כי "דם ילדינו זול בעיניו", דיבר היום (שני) יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג בתכנית של לונדון וקירשנבאום ב"חדשות עשר",  ואמר כי "אנחנו מאוד מחויבים לפורום 'בוחרים בחיים' ופועלים איתו ביחד. זו משימה גדולה וחשובה לקחת את זעקתם ולעזור להם".



לדבריו, "יש לתנועת 'אם תרצו' חיבור לנושא הזה. אני נכד לניצול שואה ומילואימניק פעיל ביחידה לוחמת, אין דבר יותר מופרך מלהשוות את החברה הישראלית לתהליכים של נאצים. לקפוץ מאפס לאושוויץ זה פשוט הזוי ופוגע בחברה הישראלית שהיא תוססת ופתוחה לביקורת. אפילו בהפגנה האחרונה על חוק הלאום, שהניפו בה דגלי אש"ף בכיכר רבין, חלון לא נשבר. יש ערבות הדדית וסולידריות מאוד מרשימה בחברה הישראלית, ולזהות בה תהליכים של נאצים זה פשוט הזיה בפני עצמה".



"אמירה כזו היא פוליטית ולא ערכית, היא לא אמירה מקצועית של איש צבא", אמר פלג. לאחר שכינה את גולן בציניות "פילוסוף גדול", המשיך: "מי הוא בכלל? מה, הוא איזה סוציולוג שמזהה תהליכים בחברה הישראלית? אני לעומתו לא מזהה תהליכים כאלה, ויש לי תואר שני בחקר סכסוכים". 



"מפריע לי כמילואימניק שהוא דיבר על אובדן דרך. אני אסתער וחבריי הסתערו קדימה אחרי כל מפקד, אבל אנחנו רוצים שמפקד בצבא ההגנה לישראל במזרח התיכון האלים הזה יהיה אדם שהאמונה שלו בצדקת הדרך עמוקה מאוד וערך הניצחון יעמוד בראש מעייניו". 



"גנרל פטן היה גיבור בצבא הצרפתי, גיבור מלחמת העולם הראשונה, וזה בן אדם שבסוף הגיש את המפתח לגרמניה הנאצית להשתלט על צרפת, מה שנקרא משטר וישי. יש אנשים מאוד גיבורים שזקנתם מביישת את נעוריהם, גם פטן היה גיבור. אני גאה מאוד שתנועת 'אם תרצו' מסייעת למשפחות השכולות לזעוק את זעקתן, גולן אפילו לא התנצל. למה היה צריך לקפוץ מ-0 לאושוויץ? הוא לא היה יכול להשוות אותנו ליוון או לאיטליה?", סיים את דבריו.



"בכל חברה יש סיכוי לפאשיזם, יאיר גולן לא השווה אותנו לגרמניה הנאצית אלא אמר שהוא מזהה עדות לתהליכים שקרו בה בתוכנו, וגם אני מזהה. למשל, שריפת המשפחה בדומא", אמר ירון לונדון בתגובה לטענותיו של פלג.