אמש התכנס הקבינט המדיני־ביטחוני בפעם השלישית בתוך שבוע בעקבות האירועים בעזה, אבל שוב לא יצאה ממנו בשורה מרעישה. בישראל מביטים אל מצרים וממתינים לראות אם וכיצד יבשילו השיחות בין הפלגים הפלסטיניים לכלל הסדרה בין ישראל לחמאס, מה שכבר זכה לכינוי "הסדרה קטנה", שתכלול הפסקת האלימות מצד החמאס, לרבות בלוני ועפיפוני התבערה, ובתמורה ישראל תקל על מעבר הסחורות בגבול. למעשה, מדובר בחזרה למצב טרם תחילת טרור העפיפונים.

ברקע השקט היחסי בגבול הדרום, גורם ביטחוני בכיר אומר הערב (שני) כי "מאז אתמול בבוקר, כבר יומיים ברציפות, נשמר שקט מלא בגבול עזה, ללא עפיפונים ובלוני תבערה וללא חיכוך על הגדר". עוד ציין הבכיר כי "היום הייתה שריפה אחת בעוטף עזה, שלא נגרמה כתוצאה מבלון תבערה".

הגורם מסר כי מחר ב-12:00 ייכנס שר הביטחון, אביגדור ליברמן, דיון הערכת מצב עם ראשי צה"ל ומערכת הביטחון, ואם עד לדיון ישמר השקט, שר הביטחון ישקול לפתוח את מעבר כרם שלום במלואו ולהגדיל מחדש את מרחב הדיג ברצועה. עוד צוין, כי "במערכת הביטחון רוצים לבחון האם השקט שנשמר מאז אתמול הוא איתות מהצד השני, ואם אכן מדובר במגמה שתימשך, ישראל תשקול הקלות נוספות בימים הקרובים".

במקביל להערכת המצב שיקיים ליברמן, שלטונות מצרים אישרו מעבר של 114 משאיות עם סחורה שונה מאז אתמול. חמש משאיות העבירו גז בישול, 14 משאיות עם דלק, 27 משאיות עם מלט, ולקראת חג הקורבן שחל ביום שלישי הבא, הועברו לרצועה גם 100 כבשים.

כזכור, אתמול בישיבת הממשלה התעלם ראש הממשלה בנימין נתניהו מניסיונות ההסדרה הנעשים מאחורי הקלעים והתייחס לעימות מול עזה. "אנחנו בעיצומה של מערכה נגד הטרור בעזה", אמר. "יש בה חילופי מהלומות. זה לא ייגמר במכה אחת. הדרישה שלנו ברורה - הפסקת אש מוחלטת. לא נסתפק בפחות מזה. לא אחשוף כאן את התוכניות המבצעיות שלנו. הן מוכנות. המטרה שלנו היא להשיב את השקט לתושבי הדרום ולעוטף עזה. המטרה הזאת תושג במלואה".