בעקבות המכתב שהעבירו הורים שכולים לשר הביטחון אביגדור ליברמן, בו ביקשו ממנו לא למנות את אלוף יאיר גולן לרמטכ"ל, הסביר הבוקר (שלישי) יוסי צור, אביו של חלל צה"ל אסף צור, שחתם על המסמך, כי "זה מגיע מתוך דם לבנו". בראיון בכאן ב', הוא טען כי "יש לגולן תפיסת חיים של מוסריות על וזה צריך להטריד כל הורה". מנגד, אלוף במיל' נועם תיבון, טען כי מדובר במסע הסתה: "הדברים לא תמימים, הקמפיין הזה הוא גועל נפש. מנסים להפחיד קצינים".



"אנחנו כהורים שכולים מנסים להבין את המשמעות של כל דבר שקורה במדינה הזו", אמר צור בפתח דבריו. "מדובר במשפחות שכולות שנשבעו על קבר ילדיהם שהם יעשו הכל כדי שזה לא יקרה שוב. אנחנו רואים חשיבות גדולה בכך שמה שקרה לילדים שלנו לא יקרה לילדים אחרים, ואנחנו עושים הכל כדי להגביר את הביטחון שלהם. כחלק מהעניין הזה, נולד המכתב המדובר".




לדבריו, "אני לא איש פוליטי, אני לא שייך לארגון כזה או אחר. התקשרו אליי חברים וסיפרו לי על המכתב. אמרתי להם שאני מסכים למה שכתוב בו ושאני מוכן לשים את חתימתי עליו. הנושא אינו ארגוני או פוליטי, זה באמת מגיע מתוך דם לבנו. זה נושא שאנחנו מקדישים לו הרבה זמן יום-יום".

"אנחנו יודעים יותר טוב מאחרים מהי המשמעות לאבד ילד", הוסיף האב השכול. "הנושא של ביטחונם של ילדינו ומי יפקד עליהם הוא נושא קריטי מבחינתי. אני לא מוכן לשבת בבית ולומר שלי זה לא יקרה כמו שאמרתי לפני שבני אסף נהרג. וגולן לא ראוי להיות רמטכ"ל".

לטענתו, "במכתב שלנו נושא יום השואה מוזכר כדרך אגב. הנושא העיקרי שמטריד אותנו הוא השיחה שבה הוא אמר שיחידה צבאית צריכה לקחת סיכונים כדי שאזרחים לא ייפגעו. יש לו תפיסת חיים של מוסריות על, שאנחנו מכירים מהשטח. חיילים נהרגו כי הצבא לקח סיכונים. זה צריך להטריד כל הורה במדינה ולא רק אותנו".

את דבריו חתם באומרו כי "רמטכ"ל זה לא תפקיד מקצועי נטו של חייל - הוא ייכנס לישיבת ממשלה ולתשובות שהוא ייתן ייכנס מכלול הערכים שלו והדעות האישיות שלו. אם הוא מוכן לקחת סיכון של חיי חיילים כדי לא לפגוע בבלתי מעורבים, אני לא יודע איזה סיכונים הוא יהיה מוכן לקחת בנושאים של תקיפה באיראן או בלבנון. ברגע שבלתי מעורב הופך למעורב זה לא האחריות שלנו, אלא של אותו מחבל שנכנס לבית של בלתי מעורבים, והגיע הזמן שמדינת ישראל תפסיק להסתכל על הדברים האלה במשקפיים אירופיות. אני רוצה רמטכ"ל שלא לוקח סיכונים. אני לא מוכן לקחת סיכון שיהיה כאן רמטכ"ל שלוקח סיכונים".

אלוף במיל' נועם תיבון: "הקמפיין הזה נועד להפחיד קצינים"

מי שיצא נגד המכתב, היה, כאמור, אלוף במיל' נועם תיבון, שהסביר: "המכתב של ההורים השכולים, לצערי, הוא חלק ממסע הסתה. אני מלווה משפחות שכולות שנים. הורים שכולים הם אנשים ששילמו את המחיר הגדול ביותר למען המדינה, אך בנושא של מי שיכול להיות רמטכ"ל אסור להם להתערב ולעשות מסע הסתה נגד קצין ששירת כל חייו בצבא, וכל ילדיו קצינים. מדובר בקצין יצירתי ונועז". 
 
לטענתו, "לכל בן אדם מותר להביע ביקורת, אך לומר שבן אדם תומך בנאצים זה מסע הסתה. שאומרים שהוא יעדיף שחיילי צה"ל ייפגעו ולא האויב זה מסע הסתה. והדברים האלה הם לא תמימים. יש כאן ארבעה מועמדים ראויים, אני מכיר את כולם היטב. כמו כן, יש תהליך רציני של בחירת המועמד. עם זאת, הקמפיין התקשורתי הזה הוא משהו מתוכנן שמטרתו לפגוע בקצין שנפצע בלבנון והוביל מבצעים משמעותיים של צה"ל. זה גועל נפש. הקמפיין הזה נועד להפחיד קצינים גם בהמשך. שידעו שאם בעתיד הם יגידו משהו שלא נראה לכאלה או אחרים, זה מה שיקרה להם".