צ'רלי אזריה, אביו של אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל בחברון, זועם על דחיית בקשת בנו לשאת נשק. בראיון בתכניתו של אראל סג"לב-103FM הסביר האב כי מי שזכה לכינוי "החייל היורה" ביקש את הרישיון בעקבות איומים על חייו, וחושש כי הסירוב לאשר לו להחזיק נשק מסכן אותו. במסגרת זו, הוא קרא למשטרה לשקול את החלטתה בשנית ואף הצהיר כי "אם שערה מראשו תיפול, אני אראה בממשלת ישראל את האשמה".



כשנשאל האם הגיש תלונות במשטרה על האיומים, השיב אזריה האב כי הוא פנה אליה 17 פעמים עד, אבל טען כי במשטרה "אין התייחסות לאיומים על אלאור". לדבריו, "האיום הכי גדול שקיבלנו הוא כדור 5.56 מ"מ בתיבת הדואר - ואין חשודים".



 


בין אותן 17 תלונות שהגיש האב, לדבריו, צוינו עבירות נוספות, בהן גרימת נזק לרכב ואיומים ברשתות החברתיות. "האקדח נועד לשמור על חייו", הסביר אזריה. "אני אגיד משהו חשוב - כשמח"ט כפיר רצה לעשות 'כיפה אדומה', הוא אמר בשיחה המדוברת כי 'זה שום דבר, רק תרדו מהכל, תפטרו את עורכי הדין, ואני אדאג לו לנשק'. אמרתי לו בתגובה: א. הוא לא יודה. ב. איך תוכל לדאוג לנשק? הוא הרי אמר ש'זה דבר קטן, זה פשוט. אני אדאג לו להכל'. עכשיו אני פונה לגיא חזות - אם אתה כ"כ חכם וגיבור, אולי תעשה משהו?".

ניכר כי צ'רלי אזריה עדיין כואב את המשפט שנעשה לבנו, למרות שההליך כבר מאחוריהם, ושאלאור אדם חופשי. "אתה מכיר את החומר, לא יודע עד כמה, אבל כמו שאתה יודע, כל המשפט הזה היה הזוי. אם אני אמצא עיתונאי עם ביצים, הוא יקרא את כל העדויות והפרוטוקולים וייצא מול מערכות ויגיד להם 'אתם שקרנים ותפרתם לו תיק'", אמר.

לטענתו, "מי שמכיר את אלאור, מספיק חמש שניות לדבר איתו. הוא עם בגרות מלאה, התגייס להיות לוחם בצה"ל, לוחם מצטיין גדודי, חופ"ל, קשר. להגיד עליו שהוא מסוכן לציבור - אז תסלח לי. אני עבדתי מול ארגונים שנים. יש תמיד סכנה כזאת, ואף אחד לא יכול להגיד לי שלא יהיה דבר כזה".

את דבריו חתם באומרו כי "אם חלילה שיערה מראשו תיפול, אראה את ממשלת ישראל, את ראש הצבא וראש המשטרה כאשמים. זה יכול לקרות לכל אחד, לכל לוחם. איך אדם שמחזיק נשק עם כל האמל"ח, ושירת בצה"ל ועשה את הכל, פתאום הוא מסוכן לציבור לאחר אירוע מבצעי וצה"לי? איך אפשר להגיד 'מסוכן ופלילי'? זה הזוי ולא מובן".