צבא לבנון האשים היום (רביעי) את ישראל בפציעת שני חייליו בעת שלקחו חלק בסיור לאורך גדר הגבול בבוקר יום שלישי. לטענת הלבנונים, אנשי כוחות הביטחון המקומיים נפגעו מרימוני עשן שהושלכו ליד העיירה רמיש, אשר נמצאת מול היישובים נטועה ודובב. "כשסיירת של אגף המודיעין בחנה חלקת אדמה בין הנקודות B36 ו-BP14, היא הותקפה על ידי כוח השייך לאויב הישראלי", נטען באתר החדשות הלבנוני "נהארנט".



הצבא אמר כוחות צה"ל "השליכו שישה רימוני עשן, וכתוצאה מכך נפצעו שני אנשי כוחות הביטחון הלבנונים. סיירת של צבא לבנון וחברי יחידת הקישור של כוח הביניים של האו"ם בלבנון (יוניפי"ל) וההגנה האזרחית הגיעו מיד למקום".



דובר צה"ל אישר את האירוע בשיחה עם ג'רוזלם פוסט, ואמר כי "חיילים השליכו את הרימונים לעבר חשודים שזוהו כשהם מתקרבים לגדר הגבול עם לבנון, על מנת להרחיקם משטח ישראל".



גורם לבנוני אחר אשר הלהיט את הרוחות בין ירושלים לביירות לאחרונה היה מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שטען בנאום שנשא אתמול כי "ישראל בונה עצמה מחדש כיום לאור התבוסה ב-2006, כולל בחינה מחדש של דוקטרינת הלחימה שלה, על בסיס שהאויב שלה רציני ובעל יכולות". במסגרת דבריו, הוא הצהיר גם כי "ההתנגדות (חיזבאללה) יותר חזקה מהצבא הישראלי".