טרור ללא גבולות: מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, חשף הערב (חמישי) בעמוד הפייסבוק שלו כי האני אלמג'דלאווי, תושב עזה שניסה להסתנן דרך גדר הביטחון בצפון הרצועה בתחילת השבוע, כשהוא חמוש ברובה, הוא למעשה אח שעבד עד ליומו האחרון בארגון הבינלאומי "רופאים ללא גבולות". 

במקרה שאירע השבוע ניסה אלמג'דלאווי לחדור דרך גדר הרצועה, פתח באש לעבר כוח צבאי ואף זרק מטען נפץ. את הנשק שאיתו יצא לבצע את הפיגוע הוא רכש בכספו שלו, דבר אשר מעיד כי הפעולה הייתה מתוכננת. 
 
האלוף כמיל אבו רוקון כתב בפוסט: "אנחנו תוהים: כיצד איש שהוכשר להציל חיים רוכש במשכורתו נשק במטרה לגדוע חיים? מי שעוסק בהצלת חיים עדיף שיסייע בפעילות הומניטרית ברצועת עזה ולא יעסוק בטרור". ראש המחלקה האזרחית ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, אל"ם שרון ביטון, פנה לארגון "רופאים ללא גבולות" להבהרות על הנושא. 

הקלצ'ניקוב שנמצא על המחבל. צילום: אתר צה"ל


כזכור, באירוע הספיק המחבל לחצות את גדר התיל שלפני גדר הגבול עצמה, אך זוהה על ידי התצפיתניות. מפקד גדוד רותם מחטיבת גבעתי, אשר הוקפצו למקום בעת הירי, סגן אלוף עמרי, אמר: "סיכלנו פיגוע שיכול היה להיות הרבה יותר חמור. המחבל הגיע לבדו וחצה את הגדר, חמוש ברובה מסוג קלצ'ניקוב, ושני רימונים שהשליך לעברנו". 

"תחילה ביצענו תקיפה באמצעות טנק", הוסיף. בשלב זה הגיע למקום ביחד עם מפקד הפלוגה סרן עומר. יחדיו הסתערו השניים אל עבר המחבל וניהלו איתו חילופי אש מטווח של 12 מטרים בלבד לפני שחיסלו אותו. "הפעלנו אש משולבת תוך כדי חילופי אש עם המחבל מטווח קרוב. ההיתקלות נגמרה מהר מאוד. בזכות ערנות וחדות של הכוח".