האם הסכם ההסדרה בין ישראל לחמאס יכלול גם שדה תעופה שיועבר לארגון הטרור? מחמוד אלעאלול, סגנו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, טען הערב (חמישי) כי ישראל הציעה לחמאס נמל תעופה סמוך לאילת, זאת בנוסף לנמל הימי בקפריסין, עליו דווח בעבר. עוד טוען אלעאלול כי ישראל תאפשר לחמאס להפעיל קו אווירי משדה התעופה המדובר לקטאר.



על פי אלעאלול, ההצעה היא חלק מ"עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, והוסיף כי המגעים בין ישראל לחמאס בדרך להסדרה הם שלב חיוני בדרך לתוכנית. "יש ניסיונות אמריקאיים לאייד את הנושא הפלסטיני", טען הבכיר, "הם ניסו לבצע את זממם דרך מדינות ערב ללא הסכמתנו, אך עמדתנו האיתנה הכריחה את המדינות הערביות לחזור מכוונתם לשתף פעולה עם אמריקה, ולהפנות אותה אלינו, אך האמריקאים ממשיכים לנסות". 



אלעאלול המשיך ואמר כי האמריקאים וגורמים נוספים בזירה מנסים להשתמש במשבר ההומניטרי כ"הסחת דעת", מתוך מטרה להוציא לפועל את תוכניתם הזדונית", וציין כי אבו מאזן ביקש מהמדינות התורמות להמשיך ולתמוך בפרויקטים הומניטריים ברצועה. עוד הוא הוסיף כי הרשות הפלסטינית מעוניינת בפיוס עם חמאס, דבר אותו ברשות מגדירים כ"צו לאומי", לטענתו, אך הבהיר למרות שמצרים ביקשה להשאיר בידי חמאס חלק מהסמכויות ברצועת, פיוס משמעו או שלטון של הרשות הפלסטינית או של חמאס, ולא מעורב.



"אנו תומכים בפיוס עם חמאס", הוא הדגיש, "פיוס לאומי הוא מטרה חשובה בשבילנו, אבל יש חששות בנוגע לתהליך ולכן אנחנו נזהרים. אנחנו מאמינים שמאחורי הניסיון להגיע להפסקת אש בין ישראל לחמאס עומד רצון פוליטי ליצור ריב ומדון בין הפלסטינים", כשהוא מאשים את ישראל בפיצול בין רצועת עזה לבין חמאס. אלעאלול אף הגדיר את נכונותה, לדבריו, של ישראל לוותר על נושאים חשובים כמו החימוש הכבד של חמאס כאבסורד.