השר לביטחון פנים וחבר הקבינט, גלעד ארדן, התראיין לגל"צ הבוקר (ראשון) והתייחס לאפשרות שישראל וחמאס יגיעו להסדרה או מנגד לעימות נרחב שיכלול כניסה קרקעית. "אין אף שר בקבינט שתומך במבצע צבאי רחב בתוך רצועת עזה, יש חילוקי דעות אולי על היקף התגובה האווירית. גם לי הייתה ביקורת על צה"ל שלא ירה אל עבר משגרי העפיפונים והבלונים. ברור שתקיפות אוויריות יובילו לירי אל עבר ישראל והשאלה האם אפשר להשיג שקט בלי פעילות קרקעית. השאיפה היא להגיע לשקט ארוך טווח".



על תכניתו של בנט לבצע מתקפה אווירית נרחבת נגד חמאס אמר ארדן כי "אני לא מכיר דרך לכתוש את חמאס בלי שזה יוביל לצרוך להכניס כוחות קרקעיים. אם התכלית זה לחזור ולשלוט ברצועת עזה צריך לקיים דיון. לא שמעתי אף אחד שתומך בזה. המדיניות צריכה להיות אחראית. אנחנו לא חוששים לתקוף את חמאס, הרגנו 200 מחבלי חמאס בחודשים האחרונים ואנחנו תוקפים את איראן בסוריה. אני חושב שהמדיניות הגיונית".



לגבי האפשרות להסדרה אמר ארדן כי "לא אתמוך בהסדרה ארוכת טווח אם היא לא תכלול את החזרת שבויינו. התכלית היא להשיג את הפסקת פעולות הטרור. ברור שיש תיאום מול האויב שיש ברצועת עזה באמצעות האו"ם או מצרים, אבל אף אחד לא תמים לחשוב שחמאס יפסיק לרצות להשמיד את ישראל. אם חמאס חושב שימשיך בכל מיני סוגי טרור חדשים כמו בלוני התבערה והעפיפונים ושזה לא יוביל למערכה רחבה אז הוא טועה, אנחנו לא חוששים אבל זאת האלטרנטיבה הגרועה ביותר. אנחנו מחויבים לשקט וביטחון בעוטף. אם האי שקט שהיה בחודשים האחרונים ימשיך אנחנו בדרך למערכה שאנחנו לא מעוניינים בה".