הפרשן לענייני ערבים של חדשות עשר, צבי יחזקאלי, התייחס היום (ראשון) בתכניתה של אילה חסון ב-103FM להחלטת ארה"ב לקצץ 200 מליון דולר בסיוע הניתן לרשות הפלסטינית, ואמר כי "זו פעם ראשונה שמדינה שתומכת בפלסטינים מודיעה שהיא רוצה לבחון מחדש את סוגיית השיבה". הקיצוץ הגיע על רקע סירובם של הפלסטינים לשתף פעולה עם מאמצי השלום של הנשיא דונלד טראמפ מאז נפתחה השגרירות האמריקאית בירושלים.



יחזקאלי אמר כי "טראמפ נגע בדבר הקדוש ביותר לפלסטינים. הוא יכל לקצץ 200 מיליון דולרים לפלסטינים ממקום אחר ולא מאונר"א". לדבריו, "הפלסטינים הם מהעמים שנתמכים הכי הרבה ממענקים בסיוע מדינות אחרות מאז מלחמת העולם השנייה ומאז הסכמי אוסלו. כעת הנשיא האמריקאי רוצה לבטל להם את זכות השיבה שהיא קודש הקודשים עבורם, והבהיר שאי אפשר להוריש את הפליטות, שעברה מדור לדור. בעיניי, להתעסקות בנושא הזה יש משמעות גדולה הרבה יותר מהעברת השגרירות האמריקאית לירושלים".



לדברי יחזקאלי, גם בתקופת הסכמי אוסלו עסקו בבעיה ותהו מה יעשו עם מחנות הפליטים. לדבריו, "ערפאת התעקש לא לפנות את המחנות, וכך הונצחה הבעיה במשך שנים". בתגובה לכך, אמרה אילה חסון כי "שבוע שעבר סיפרתי שהייתי לאחרונה ברמאללה ונדהמתי מהעושר, הקדמה והשגשוג לעומת העליבות במחנה הפליטים".





יחזקאלי השיב כי הוא זוכר שערפאת חזר לבית לחם, אמרו לו שהתפנה לו חדר במחנה הפליטים והוא השיב שהוא מתכוון לישון בדוחא בווילה. "זו בעצם מהות הסוגיה הפלסטינית", אמר. "אם אני מסתכל על הסכסוך, מה שתוקע הכל זו זכות השיבה ולא בהכרח סוגיית הגבולות. ראינו את מפת אולמרט הנדיבה שניתנה לאבו מאזן והוא בחר לסרב לה. זהו צעד אמיץ מאוד של האמריקאים ומעניין לראות מה יהיה בהמשך".