דוח שהגיש נציב קבילות החיילים, אלוף במיל' יצחק בריק, על כך שמצב כוח האדם בצה"ל מעמיד את הצבא במצב של חוסר מוכנות למלחמה, עורר סערה רבה במערכת הביטחונית והוביל לביקורות רבות נגדו מתוך הצבא, על כך שעסק בנושא שאינו בתחום אחריותו. בתגובה לביקורת, אמר בריק כי "המצב חמור ביותר, אבל המפקדים שותקים ומפחדים לדבר". כעת, מגיב קצין קצין בכיר במטה הכללי לביקורת שהטיח האלוף במיל' בצבא: "אני מעריך אותו מאוד, אבל לא מסכים עם הביקורת שלו שאינה תואמת את המצב נכון להיום".



לדברי הגורם הבכיר, המצב בימ"חים שופר ללא היכר. "אם בעבר טיפלנו בציוד שמקבל כל לוחם מילואים בצה"ל, בשנתיים האחרונות השקענו עשרות מיליוני שקלים בשיפור התשתיות ובשיפור התנאים והמשכורת של אנשי הקבע המשרתים שם, בסביבת העבודה שלהם ובתנאים. על פי עמדתנו, המצב היום שונה באופן מהותי מהמצב שהיה לפני כמה שנים ויש גם שיפור בשביעות הרצון של המשרתים במחסני החירום, תפקיד שהוא קשה ושוחק מאוד".



האלוף במיל' יצחק בריק. "לא מסכימים עם הממצאים שלו". צילום: פלאש 90



הקצין הבכיר הוסיף כי המצב אכן אינו מושלם, וכי יש עדיין מה לשפר, אבל "מכאן ועד המצב הגרוע שהוצג במסמך, יש פער גדול ואנחנו לא מסכימים עם הממצאים של נציב קבילות החיילים. יש הבדל בין שיחות עם קצינים לבין שיקוף תמונת מצב רחבה שאמורה להשתקף בסקרי עומק משמעותיים יותר".



לאחר מכן, הציג הקצין סקר שנערך בצה"ל בקרב אלפי מהנדסים, אנשי קבע ונגדים, אשר על פיו בין 77 עד 84 אחוזים מהמהנדסים בצה"ל הביעו שביעות רצון מהשירות הצבאי. במוכנות לחתימת קבע לתקופה ארוכת טווח, הביעו רק 62-54 אחוזים מהנסקרים רצון לכך, ו-53 אחוזים מאנשי הקבע הביעו שביעות רצון מהמשכורת הצבאית. "בניגוד לביקורת של נציב קבילות החיילים, הסקר אינו מבטא בשום דרך משבר עמוק בקרב המהנדסים", אמר הקצין.