שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סייר הבוקר בישובים צמודי הגדר בגבול הצפון, וציין בדבריו כי ישראל שמה לב לשינויים שמתרחשים מעבר לגבול עם סוריה. "אנחנו רואים התכנסויות שונות במקומות כאלו ואחרים. גם באנקרה, גם בטהרן, גם בז'נבה וגם במקומות נוספים מדברים אחרי הקרב על אידליב על העיצוב מחדש של סוריה", אמר ליברמן. 
ליברמן, שהגיע על מנת לעמוד על התקדמות התכנית למיגון ישובי הצפון שאושרה לאחרונה בקבינט, ביקר בין השאר במטולה, בקריית שמונה, בזרעית ובשלומי- שם קיים מפגש עם ראשי מועצות מהצפון. "מבחינתה של מדינת ישראל, עם כל הכבוד וכל ההערכה לכל ההסכמים וכל ההבנות - אותנו זה לא מחייב. מה שמחייב אותנו זה אך ורק האינטרס הביטחוני של מדינת ישראל. כל שאר ההבנות וההסכמות שמגיעים אליהן בכל מיני מקומות, פשוט מבחינתנו לא רלוונטיות. ואנחנו נקפיד על קוצו של יוד לשמור על כל ההסכמים הקודמים ועל האינטרס הביטחוני הישראלי", הוסיף.
על סדר העדיפויות של משרד הביטחון, אמר ליברמן: "השנה הגדרנו 21 ישובים צמודי גדר כיעד ראשוני בחשיבותו, מבחינת הטיפול וההשקעה של פיקוד העורף, של רח"ל, של כל הגופים הקשורים לטיפול בישובים צמודי הגדר. אנחנו גייסנו השנה כ-220 מיליון שקל לכל הטיפול, גם בישובים צמודי הגדר וגם בכל המקלטים הציבוריים וכל מוסדות החינוך והרווחה בטווח של עד 9 ק"מ מהגבול ואפילו עד ל-20 ק"מ מהגבול".

ליברמן בגבול הצפון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

"אני גם רוצה להודות לראשי הרשויות על שיתוף הפעולה בין היחידה להתיישבות של משרד הביטחון, רח"ל, פיקוד העורף, פיקוד הצפון, קציני ההגמ"ר, ראשי הרשויות והקב"טים. יש פה שיתוף פעולה שהוא נדיר ואנחנו כבר רואים את התוצאות. אנחנו מתכוונים לטפל בכל המרכיבים; התראה, דרכי מילוט, מערכות התראה וכמובן מקלטים. בשלב השני אכנס גם לטיפול בממ"דים ולכל בית למעשה, לכל תושב בקו העימות ולישובים צמודי הגדר, חייב להיות גם ממ"ד צמוד ולא רק מקלט ציבורי". 

מוקדם יותר היום, שגריר רוסיה בארצות הברית, אנטולי אנטונוב, אמר כי הוא מודאג מהסימנים המעידים על היערכותה של ארצות הברית לתקיפות חדשות בסוריה. לדבריו, הוא אף הזהיר את וושינגטון מפני "אגרסיביות לא חוקית ונטולת בסיס".

בתוך כך, משרד הביטחון הרוסי הודיע היום כי הוא יערוך תרגילים ימיים בים התיכון בין ה-1 ל-8 בספטמבר, בהשתתפות 25 ספינות מלחמה ו-30 מטוסי קרב, כך דיווח סוכנות הידיעות TASS. המשרד אמר כי התרגילים יכללו תמרונים נגד ירי ממטוסים וספינות.