שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שני) להליך בחירת הרמטכ"ל הבא, בראיון שהעניק ב"וועידת המשפיעים" של חברת החדשות והסביר כי "אי אפשר ליפול בבחירת הרמטכ"ל כי כל המועמדים הם מועמדים מצוינים וטוב שכך. חבל שאי אפשר למנות שלושה, ארבעה רמטכ"לים". הוא הוסיף: "מבחינת עם ישראל זה מעולה שמגיעים למבחר רחב של אנשים מנוסים כל כך. כשבוחרים אדם לתפקיד הזה, לא חשוב לפנות לבייס". לדבריו, הדבר החשוב היחיד הוא שהאדם יוביל בצורה הטובה ביותר את הצבא בזמן מלחמה, היתר לא רלוונטי .

ליברמן התייחס לתפקודו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט: "יש פה רמטכ"ל מצוין שחותר להכרעה ולתוצאה, וזה מה שצריך ללוות אותנו". הוא הוסיף כי "ההתייחסות לקצינים חייב להיות אנשים שיודעים להוביל, כאוטוריטה שחייל סומך עליהם, וצריך לזכור מה שאמר בן גוריון, 'תדע כל אדם עברייה שהפקידה חיי בנה בידי מפקדים ראויים'". הוא המשיך ועקץ את שר החינוך, שתקף אותו לא פעם על תפקודו. "מציע שכל שר יטפל בתחומים שהוא אחראי עליהם - שר החינוך צריך לטפל בפדופיליה במערכת החינוך ובאלימות בבתי הספר, ושר התחבורה בפקקים וברכבת לירושלים".
לדבריו, צריך לפעול בסוגייה הפלסטינית באופן חד צדדי. "מודע למשאים ומתנים המתקיימים עם המתווכים השונים", ציין. הוא התייחס לדיווח לפיו נפגש עם נציג קטאר באחד מביקוריו האחרונים בחו"ל והשיב: "אני פוגש הרבה נציגים של העולם הערבי לשיחות בארבע עיניים ומעולם הם לא הציגו מיוזמתם את הנושא הפלסטיני".


למה לצפות בגזרת הדרום חודשיים מעכשיו? 
"אני מסתכל על האופן שבו האמריקאים נלחמים בטרור - קודם כל מפעילים סנקציות כלכליות ואחר כך פועלים בתחום הצבאי. רוצה ליצור מצב שבו כל עזתי ממוצע שדואג לפרנסה, יבין שמפעילי טרור פוגעים בפרנסה, ושקט יביא תמורות כלכליות".
הוא הוסיף כי אינו סומך על המתווכים. "עם כל הכבוד להם, אני לא תולה בהם תקוות, אלא רק במה שנעשה בעצמנו", הסביר ליברמן, "חייבים לקחת אחריות לעצמנו, ולא לסמוך על אף אחד". לדבריו, כל הגורמים המעורבים בסוריה מתרשמים מהפעילות הישראלית. "טראמפ ופוטין נפגשו בהלסינקי ודיברו על האינטרסים של המדינת ישראל בסוריה", ציין, "אנחנו עוקבים אחרי מה שנעשה שם, ולגבי האיומים השונים - אנחנו לא מגבילים עצמנו רק לשטח סוריה".
זה אומר?
"אנחנו נתמודד עם כל איום איראני, ולא משנה מאיפה הוא בא. חופש הפעולה הישראלי מוחלט וכל איום יקבל מענה. 

בנט: "לא אגרר להתכתשות עם שר הביטחון, המורים האלה לא במערכת וזה לא לקח 48 שעות"

שר החינוך דיבר גם הוא בוועידה והתייחס לשאיפתו להפוך להיות ראש הממשלה. "ברור לי שכמפלגה שנתפסת כסקטוריאלית זה אתגר. זאת בדיוק הסיבה למה צריך לפתוח את המפלגה. אם רוצים לצמוח צריך לפתוח את המפלגה גם ללא דתיים. אתה אומר מפלגה סקטוריאלית, אני שר החינוך של 2.6 מיליון ילדים. כולם ילדי ולכולם זכות הוגנת במערכת החינוך. אם אני שר חינוך ממלכתי ואיילת שרת משפטים ממלכתית לפי העמדות שלנו לכל עם ישראל, אז אני לא מקבל את זה שהתפיסה שלי סקטוריאלית
 
בנט התייחס גם לדברי ראש הממשלה על כך שהוא שואף להביא לליכוד בבחירות הקרובות 40 מנדטים. "יקרה מה שקרה ב-2013 וב-2015. לפני הבחירות דיבורים יפים ואז הוא ירצה להקים ממשלה בלעדינו ואח"כ להוסיף כגלגל חמישי. המשמעות של ליכוד עם 40 מנדטים היא חיסול הבית היהודי. נתניהו לא רוצה אותנו בממשלה. זה אסון לימין. לא נוח לו עמוד שדרה לאומי חזק ואנחנו פה להיות עזר כנגדו".
 
בנט ענה גם לדברי השר ליברמן על כך שיתעסק בנושא הפדופיליה בבתי הספר במקום בביטחון ואמר כי "לא אגרר להתכתשות עם שר הביטחון הוא עושה את עבודתו. אני אתעסק בפדופיליה, זה בסדר. שני המורים האלה לא במערכת וזה לא לקח 48 שעות".