מערכת הביטחון החליטה היום (רביעי) שלא להרוס את ביתו של המחבל שרצח את עדיאל קולמן ז"ל בפיגוע דקירה סמוך לשער האריות בירושלים בחודש מרץ האחרון. מערכת הביטחון קיבלה את טענות משפחתו של המחבל, שטענה כי הוא סבל מבעיות נפשיות. בהודעת דובר צה"ל נאמר כי: "המחבל שרצח את עדיאל קולמן ז״ל נהרג על ידי כוחות הביטחון בזירת הפיגוע. בעקבות הפיגוע, נמסרה למשפחתו של המחבל הודעה על כונה להרוס את בית המחבל, והמשפחה הגישה השגה בנושא".



"בהשגה העלתה המשפחה טענות לפיהן המחבל סבל ממחלת נפש, והעבירה מסמכים רפואיים ממספר גורמי רפואה לתמיכה בטענותיה. לאחר בחינה מעמיקה של הטענות אותן העלתה המשפחה, והתייעצות בגורמים הרלוונטים, נמצא כי לאור הטענות בדבר מצבו הנפשי של המחבל והמסמכים שהוצגו, לא ניתן להורות על הריסת בית המחבל. בהתאם, הוחלט היום לקבל את ההשגה".



זירת פיגוע הדקירה בירושלים, צילום: סוכנות תצפית
זירת פיגוע הדקירה בירושלים, צילום: סוכנות תצפית



הלווייתו של עדיאל קולמן, צילום: הלל מאיר, TPS
הלווייתו של עדיאל קולמן, צילום: הלל מאיר, TPS



בצה"ל הוסיפו כי הם "משתתפים בצער העמוק של בני משפחתו של עדיאל, ועדכנו את המשפחה בהחלטה שהתקבלה ובנימוקיה", כמו כן אמרו כי." גורמי הביטחון ימשיכו לפעול למיגור הטרור ביהודה ושומרון, לסיכול פיגועים ולהרתעת גורמי הטרור".



קולמן, כזכור, נדקר למוות בזמן עבודתו כמאבטח בסמוך לשער האריות מירושלים, על ידי עבד אל רחמן בני פאדל, פלסטיני בן 28 מהכפר עקרבה שליד שכם. הוא הותיר אחריו את אשתו איילת וארבעת ילדיהם, הגדולה החלה את כיתה ד' בשנת הלימודים החדשה, והקטן עדיין פעוט. יעל קולמן, אמו של עדיאל תקפה את ההחלטה וקראה לציבור לפעול כדי לשנות אותה. "אני מבקשת מכל מי שיכול לערער על ההחלטה. רוצח נתעב שקיבל אישור חיפוש עבודה בישראל הוא לא חולה נפש", אמרה האם והוסיפה "יכול להיות שהוא קיבל תרופה אבל הוא תיפקד ב100% היה לו מספיק כוח לרצוח בדם קר את הבן שלי היקר. שתיהיה שנה טובה יותר". בנוסף סיפרה האם שבניגוד לפרסומים לא עודכנה על ההחלטה שלא להרוס את בית המחבל מאף גורם רשמי.