שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה הערב (ראשון) להקפיא באופן מיידי את מינוי הוועדה המייעצת לבחינת קציבת עונשי מאסר למחבלים והודיע כי בכוונתו לקיים "דיון מקיף בנושא עם צה"ל, הפצ״ר ויועמ״ש מערכת הביטחון". עוד אמר השר כי "לא נאפשר למחבלים המנוולים לחלום על קיצור עונש".



דבריו של שר הביטחון הגיעו בתגובה להחלטה של צה"ל, שנבעה מעתירה של מחבל לבג"ץ שטען לאפליה בינו לבין מחבלים שנשפטו בבית משפט אזרחי. שופטי בג"ץ דחו את העתירה, אולם צה"ל הודיע על המדיניות החדשה.



 בתגובתם של אלוף פיקוד מרכז והיועץ המשפטי לאזור יהודה ושומרון לעתירה נכתב כי "נערכה עבודת מטה לבחינת הסוגיה. בעקבות אותה עבודת מטה הוחלט להקים ועדה ממליצה לקציבת עונשי מאסר עולם ביו"ש. בהתאם לכך גיבש יועמ"ש איו"ש טיוטת תיקון לחקיקת הביטחון בנושא אשר הועברה להתייחסות הגורמים הרלוונטיים". עד כה שוחררו אסירי עולם רק בעסקאות או בהחלטת דרג מדיני ולא בהחלטת ועדה או גורם צבאי".



לדברי ליברמן, שצייץ הבוקר בטוויטר בתגובה על פרסום ההחלטה, "כל עוד אני שר הביטחון, אף מחבל לא יזכה לקיצור עונש, אפילו של שעה אחת".






למרות דברי השר, הפרקליט הצבאי לשעבר, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, טען בגלי צה"ל כי לשר אין סמכות בעניין הזה והיא נתונה למפקד פיקוד הדרום: "זו הצהרה פוליטית". השופט סטרשנוב, שתמך ברעיון, אמר כי "אין להבדיל בין רצח לרצח. אם מאפשרים לרוצח אשתו או ילדיו לבקש קיצור - צריך לאפשר גם למחבל".