הנער הפלסטיני מואמן איברהים אבו עיאדה בן ה-15 נהרג הלילה (חמישי) מירי צה"ל במהלך עימותים עם כוחות הביטחון ממזרח לרפיח שברצועת עזה, כך לפי משרד הבריאות הפלסטיני, שציין כי באירועים נפגעו שלושה צעירים מקומיים נוספים באזור. בצה"ל לא דיווחו על נפגעים לכוחותינו. 



המתיחות בדרום נמשכת בימים האחרונים, כאשר רק לפני כשלושה ימים הותר לפרסום כי רחפן או כלי טיס בלתי מזוהה חדר לשטח ישראל. מאוחר יותר באותו היום אותר רימון המחובר לבלון בין רעים לאורים, על כביש 234 בדרום. מיד לאחר גילוי הרימון הוזעק חבלן, על מנת לטפל בחפץ הבעייתי. 
כמו כן, סוף השבוע האחרון היה מתוח מהרגיל בגבול הרצועה. ביום שישי, כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו שתי עמדות של חמאס לאורך רצועת עזה בתגובה למספר רימונים ומטענים שהושלכו לעבר לוחמי צה"ל במהלך הפרות הסדר האלימות לאורך גדר המערכת, כשבנוסף קצין צה"ל נפצע באורח קל מרסיסי מטען צינור שהושלך. לקצין הוענק טיפול רפואי בנקודה. במהלך העימותים נהרגו שלושה פלסטינים, בהם ילד בן 12, ומאות נפצעו, כך דיווחו מקורות פלסטינים

מוקדם יותר ביום שישי האחרון, נמצא גם צרור בלונים עם פתילים בשעת בוקר מוקדמת בגן משחקים בקרית גת. באותה השעה לא היו ילדים במקום ולא נגרם נזק. הבלונים טופלו על ידי חבלן במקום.