התייחסות חריגה של בכיר ישראלי למתקני הגרעין של ישראל. ד"ר זאב שניר, יו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית, נאם היום (חמישי) בפני הוועידה הכללית של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בווינה, והתייחס לעימות מול איראן. לדברי שניר, ישראל קוראת לשיתוף פעולה אזורי בתחום הגרעין, בעיקר בתחום הבטיחות. "לרוע המזל, מדינת ישראל אפילו לא מוכרת על ידי חלק מהמדינות במזרח התיכון. באופן ספציפי, איראן קוראת בגלוי להשמדת ישראל", אמר. 
הרפובליקה האסלאמית וסוריה מהוות איום משמעותי על תפוצת הנשק הגרעיני באזור ובעולם", הוסיף שניר. "סוריה בנתה כור גרעיני צבאי סודי בדיר אזור. מדובר בהפרה של אמנת אי תפוצת הנשק הגרעיני והמחויבויות של דמשק. סבא"א והקהילה הבינלאומית היו חייבות לנקוט פעולה כבר לפני עשר שנים וחייבות לפעול כעת".

יו"ר הוועדה הישראלית התייחס להסכם הגרעין, לו ישראל מתנגדת בתוקף. "אתמול שמענו מהמשלחת האיראנית על חשיבות שמירת ההסכם בחיים. אבל עלינו לזכור שההסכם נחתם בגלל הפרות חוזרות ונשנות של טהרן את המחויבויות הבינלאומיות שלה. אין עוד מדינה עם הסכם גרעין, מלבד איראן, וזאת משום שהיא מאיימת על הביטחון האזורי".
 
"במשך שנים הציגה ישראל, אפילו לפני ההסכם, את החזון האיראני להשגת יכולות גרעיניות צבאיות", המשיך שניר, "סבא"א חייבת לבצע בדיקה מדוקדקת של הפעילות האיראנית החשאית. המידע החדש שנחשף על ידי ישראל (ארכיון הגרעין שהשיג המוסד המוסד) מוכיח שהפעילות האיראנית הייתה חלק מתוכנית סדורה לפיתוח נשק גרעיני". 
 
שניר גם מתח ביקורת על הפוליטיזציה ארוכת השנים של סבא"א. "כל שנה ישנו בסדר היום נושא הנקרא 'יכולותיה הגרעיניות של ישראל'. יש לכך מניע פוליטי וזה נוגד את המנדט והרוח של הארגון".

בתוך כך, הטלוויזיה הממלכתית האיראנית דיווחה כי איראן פנתה לאו"ם כדי שיגנה את האיומים שמשמיעה ישראל נגד טהרן. בנוסף, הרפובליקה האסלאמית דורשת מהאו"ם לכפות על ישראל פיקוח על תוכנית הגרעין שלה.