בעקבות יירוט המטוס הרוסי על ידי צבא סוריה בזמן תקיפה ישראלית בלטקיה, משלחת צה"ל טסה למוסקבה כדי להציג את עיקרי תחקיר האירוע. ראש אמ"ן לשעבר, אלוף במיל' עמוס ידלין, הגיב היום (חמישי) בתוכניתם של רוני דניאל, יואב לימור ויוסי יהושוע ב-103FM להפלת המטוס הרוסי והתייחס למתיחות שנוצרה עם רוסיה: "ההשלכות לאירוע הזה הן הרבה מעבר לחיל האוויר הישראלי. אם הרוסים כועסים על מישהו עליהם לכעוס על האיראנים, הסורים ולבסוף קצת על חיל האוויר הישראלי. גם אם היה נראה שהטריגר הוא חיל האוויר, הטריגר האמיתי הוא ההתבססות האיראנית בסוריה".



עוד הוסיף: "ערב יום הכיפורים היה ערב מתוח כשרוסיה אמרה שהיא שומרת על הזכות שלה להגיב אך ברגע שפוטין דיבר עם ראש הממשלה הוא הוריד את הטונים במוסקבה. מדינת ישראל צריכה להמשיך במדיניות שלה ולא לתת לנשק איכותי להגיע לידי חיזבאללה או האיראנים בסוריה. ייתכן שבמשך שבוע נדרש להיות זהירים יותר".



תוצאות התקיפה בלטקיה. צילום: ImageSat International: (ISI)




"אם הרוסים רוצים לתחקר משהו הם צריכים לתחקר היטב את הסורים", הדגיש, "מעתה הסורים יהיו הרבה יותר הססנים לפני שיתקפו מטוסים רוסים. אנחנו נוהגים תמיד להאשים את עצמנו באירועים שכאלה, הפעם זה לא מוצדק. לא היינו שם כשהמטוס הופל ואסור לנו לקחת אחריות על האירוע הזה. הוא 70% באשמתה של סוריה ו-30% של האיראנים, שהם הטריגר האמיתי. מעתה הרוסים יצטרכו להסס מלתת לסורים מערכות נשק חמורות יותר".

רוני דניאל תהה: "איך קרתה תקלה כזו? אתה יכול לשאר מה קרה שם?". ידלין השיב: "הסורים נכנסים לאקסטזה כל פעם כשמגיעים המטוסים הישראלים לשטחה. היכולת שלהם לפגוע במטוסי קרב שלנו נמוכה מאוד ולכן במרחק כל כך גדול יכולות לקרות טעויות מחוסר תשומת לב. צייצתי בערב יום כיפור שעלינו לפרט על התקיפה שקרתה ושזה לא הזמן לעמימות. ההודעה של צה"ל, המבוססת על תחקיר חיל האוויר, מנקה את ישראל לחלוטין מהפרשה. אני מניח שאנחנו כבר אחרי האירוע, ייתכן שיהיו מגבלות מסוימות על הפעילות שלנו בטווח הקצר, אך הרבה לא ישתנה".