חקירת שב"כ שהתנהלה בשבועות האחרונים בשיתוף עם משטרת ישראל, חשפה קבוצה של צעירים, תושבי ישראל ממזרח ירושלים, אשר הובילו עימותים אלימים בהר הבית ב-27 ביולי 2018, לאחר תפילת יום השישי, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. בתוך כך נחשפה חוליית פעילים שרכשו זיקוקים, אשר בהמשך הוברחו לשטח הר הבית במטרה לתקוף באמצעותם את כוחות הביטחון ששהו מחוץ לשטח ההר בסיומה של תפילת יום השישי בהר. האירוע הוביל לסגירת מתחם הר הבית למספר שעות. כמו כן, במהלך האירוע נפצעו ארבעה שוטרים.

במסגרת החקירות בשב"כ ובמשטרה נחשף כי מאחורי הקבוצה עמד אבו צביח, פעיל חמאס, תושב כפר עקב, בעל תעודת זהות ישראלית, אשר שוחרר חודשים מספר טרם לכן לאחר שנשפט למאסר של כשמונה חודשים בגין פעילותו בארגון הטרור שבאב אל אקצא. צביח הינו בנו של מצבאח אבו צביח אשר ביצע פיגוע ירי רצחני ב-9 באוקטובר 2016 בירושלים, במהלכו נרצחה לבנה מליחי ז"ל והשוטר יוסי קירמה ז"ל.
מן החקירה עלה, כי צביח היה זה אשר הוביל את האירוע האלים, העביר את המימון לרכישת הזיקוקים והנחה לגייס פעילים נוספים להתפרעות בהר הבית, וכן לירות את הזיקוקים לעבר הכוחות הישראלים. יחד עם צביח פעל רשיד רשק, פעיל חמאס בעל תעודת זהות ישראלית. בין השנים 2014-2016, הוא ריצה עונש מאסר בשל מעורבותו בפיגוע דקירה. רשיד גייס פעילים והנחה אותם כיצד לפעול באירוע. בנוסף פעל רשיד בשבועות שלאחר העימותים לעורר אירוע אלים דומה בהר הבית, אולם ללא הצלחה, עקב הפעילות הסיכולית של כוחות הביטחון. 

ביחד עם השניים נעצרו שמונה מעורבים נוספים תושבי מזרח ירושלים, מולם מתנהלים הליכים משפטיים בגין מעורבות באירוע האלים בהר הבית, וכן באירועי אלימות נוספים במזרח ירושלים. משירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נמסר כי הם "ימשיכו לפעול לסיכול כלל גורמי הטרור הפועלים בהר הבית, במטרה לשמור על השקט והיציבות במתחם ולמנוע כל ניסיון ליצר הסלמה במצב הביטחוני באמצעות פעילות אלימה בהר הבית".