בלעדי: ראש המוסד יוסי כהן טס היום (שלישי) לניו יורק כדי לתדרך גורמים בכירים באו"ם ומחוצה לו על פעולות איראן במזרח התיכון – כך נודע למעריב. כהן ידבר על תוכנית הגרעין של איראן, תמיכתה בארגוני טרור כמו חיזבאללה, ג'יהאד אסלאמי וחמאס, מעורבותה במלחמות בסוריה ובתימן ומאמציה לערער משטרים באזור. כהן אמור להציג בפני שומעיו פרטים ואולי גם מצגת שמבוססים על המידע שהושג במבצע המוסד ב-31 בינואר 2018 בטהרן, שבמהלכו גנבו לוחמיו את ארכיון הגרעין הצבאי של איראן.
 
נסיעתו של כהן היא בעיתוי מעניין בשבוע שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו טס לעצרת הכללית של האו"ם שנפתחה אתמול. ראש הממשלה ינאם בעצרת ביום חמישי. היום ישאו דברים בין השאר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נשיא איראן חסן רוחאני ונשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. 

יודגש כי כהן אינו יכול לנאום במושב השנתי ה-73 של העצרת הכללית השמור רק לראשי מדינות, אך הוא יכול לתדרך את השגרירים של חברות מועצת הביטחון וועדות נוספות של הארגון. אפשר להעריך כי הופעותיו של כהן בפורמים שבהם ידבר יהיו בדלתיים סגורות ותימנע כניסת עיתונאים, כדי להעצים את האפקט של דבריו. בחלק מהאירועים ישתתפו גם נציגים של מדינות ערביות.

טילים איראניים על רקע תמונתו של חמינאי. צילום: רויטרס
טילים איראניים על רקע תמונתו של חמינאי. צילום: רויטרס