בצה"ל ובשב"כ ממשיכים במאמצים ללכוד את המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה בברקן, בשלב הזה למרות הפעילות המבצעית, המאמץ המודיעיני, אין עדיין התקדמות משמעותית, אך במערכת הביטחון מעריכים כי בסופו של דבר המחבל יבצע טעות והוא ילכד. דובר צה"ל מסר כי הלילה המשיכו כוחות צה"ל, בשיתוף שב"כ ומשמר הגבול, לפעול בכפר שווייכה, ממנו יצא המחבל. במסגרת הפעילות הכוחות ביצעו מספר מעצרים. 
 
פעילות צה"ל בכפר שווייכה
אחיו של המחבל עדיין נמצא במעצר, ובשב"כ ממשיכים בחקירתו כדי לבדוק האם היה מעורב בתכנון הפיגוע והאם ידע על הכוונה של אחיו ויכול היה לעצור אותו. אחות המחבל שוחררה לאחר חקירה קצרה ותשאול, והוחלט שלא לעצור אותה להמשך חקירה, לאחר שלא עלו בשלב הזה חשדות כי ידעה על כוונת אחיה לבצע את הפיגוע הרצחני או כל מעורבות אחרת.
 מיד לאחר הפיגוע נחקר ונעצר עובד פלסטיני במפעל, לאחר שהתברר שהמחבל, שהיה חברו, השאיר לו ארנק ובתוכו מכתב שניתן להבינו כסוג של צוואה. למרות שאין מסקנה שקושרת את עובד המפעל הפלסטיני, שעדיין נמצא במעצר, לכך שהוא ידע על הכוונה לבצע את הפיגוע. הוא טען בחקירתו כי לא היה לו כל מושג על כוונה זו.

צילום: דובר צה"ל
התחקיר המבצעי נמשך במקביל ושלוש שאלות נמצאות כעת במרכזו. הראשונה היא כיצד החדר המחבל חדר לתוך אזור התעשייה עם הנשק, למרות עמדת הבידוק הכוללת מגנומטר, המוצבת בכניסה. על פי ההערכות, הוא עבר דרך הכניסה ולא חדר למתחם מאזור אחר, אבל יש אפשרות נוספת שנבחנת שאת התיק עם הנשק הכניס בשלב מאוחר יותר, לאחר שהחביא אותו צמוד לגדר המתחם.

נקודה מרכזית נוספת שעולה בתחקיר, היא הקלות היחסית שבה הצליח המחבל לחמוק מהאזור, את תגובת כוח האבטחה האזרחי והאם ביכולתו להעניק מענה לאירועים מהסוג הזה. כמו כן, נראה שהיו בעיות ברמת התיאום בין כוחות הצבא המוצבים באזור, לבין מערך האבטחה האזרחי. ייתכן כי הבעיות הובילו לכך שלצבא לקח זמן להבין את תמונת המצב באירוע, ובהתאם לכך להפעיל את הכוחות המרחביים.

צילום: דובר צה"ל
הלקחים שפיקוד המרכז, המשטרה והשב"כ יפיקו מהאירוע הזה, צפויים להשליך גם על אזורי התעשייה נוספים ביהודה ושומרון, בעיקר בהקשרים של תאום בין כוחות מערכת הביטחון לכוחות האבטחה האזרחיים, השיח המשותף ופיקוח מהודק יותר על הקפדת הגופים האזרחיים על רמת האבטחה, במקומות הנמצאים תחת אחריותם.
למרות הפיגוע ופעילות הכוחות בשטח, אתמול היה יום שקט יחסית מבחינה ביטחונית ביהודה ושומרון, ללא אירועים או תקריות חריגות, זאת לצד ההבנה שיהיה צורך לאכוף בצורה יותר את נוהלי האבטחה והבידוק במקומות התעסוקה ואזורי התעשייה המשותפים ליהודים ופלסטינים. במערכת הביטחון רואים גם בשמירת מרקמי החיים המשותפים, ערך ביטחוני, לצד האינטרסים הכלליים של כל הצדדים.