לאחר שביקר את משפחתה של קים יחזקאל, שנרצחה בפיגוע הקטלני בברקן, שר החינוך החבר בקבינט המדיני-ביטחוני התייחס הערב (שני) בגל"צ למצב הביטחוני ביהודה ושומרון ובגבול רצועת עזה ואמר כי המדיניות הישראלית צריכה להיות נחושה יותר. "תפקידי כחבר קבינט להילחם על עמדותיי. לא הייתי מאפשר למחבלים לחצות את הגדר על בסיס יומיומי", אמר בנט על האירועים בגבול עזה, "אני אומר חד משמעית שכפי שבלבנון ובסוריה מי שחוצה את הגדר -יורים בו. אלה לא ילדים בני 12 - מדובר במחבלים. מי שמשגר בלוני נפץ לעבר עוטף עזה צריך לירות בהם ולהרוג אותם. אמרתי כבר אז שאם אנחנו לא נירה בהם אז יתפתח לאלפים. צריך להפסיק את ההכלה הזאת".



"ברמה הטקטית אנחנו צריכים לירות על מי שמשגר עלינו בקבוקי תבערה. פשוט צריך לירות על מחבלים. כל לוחם בלבנון ידע שמחבלים הורגים ופתאום המדיניות היא מכילה. אם היו יורים כבר בהתחלה במחבלים אז היה אפשר לקטוע את העסק הזה עוד כשהיה קטן".



על הפיגוע אתמול והמצב הביטחוני ביהודה ושומרון, ציין בנט כי ישראל נוהגת בהססנות בטיפול במחבלים. "היום יש 102 בתי מחבלים שמדדו אותם ולא הרסו. בקול גדול אנחנו מראים תמונות, אבל בסוף לא הורסים", אמר, "בתי המחבלים שרצחו את עדיאל קולמן, רונן לוברסקי, ארי פולד - כולם עומדים. רק מצלמים את המדידה ואומרים 'עשינו'. אנחנו נתפוס את המחבל מהפיגוע בברקן - אבל מהראשון לנובמבר הוא יתחיל לקבל משכורת של 15 אלף שקלים. מדינה שיכולה להוציא מסמכים ממחסנים באיראן - לא יכולה למנוע את זה?"



"שר הביטחון מוכן למסור את נוקדים". בנט וליברמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



עוד הוסיף והתייחס לעימות המתמשך עם שר הביטחון: "אני לא אתן למסור עוד סנטימטר אדמה לערבים. צריך לרדת מכך שאם נמסור עוד שטח אז יאהבו אותנו בעולם. שר הביטחון מוכן למסור את נוקדים, את הבית שלו, תמורת מדינה פלסטינית. אני לא מוכן לכך".