יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, לא מאמין שהכנסת הדלק לרצועת עזה תביא לרגיעה, אך לא מתנגד לניסיון של הממשלה לפעול כך, אלא דורש גם פעולה צבאית נגד חמאס. "יש שני מישורים - האזרחי והצבאי", הסביר בנט בראיון לאריה גולן בכאן ב' הבוקר (חמישי). "במישור הצבאי, ברמה היומיומית, כשהמחבלים מגיעים לגדר, מפרקים אותה ונכנסים לשטח ישראל וחוזרים לעזה בשלום זו שגיאה. אנחנו צריכים מדיניות תקיפה יותר, אפס סובלנות ולהחזיר את הריבונות".

"ברמה האזרחית אין לי התנגדות לניסיונות להקל על האזרחים ברצועה", הוסיף חבר הקבינט המדיני-ביטחוני. "כמובן לא שיקום שמותנה בהחזרת השבויים והנעדרים. אני לא קונה את התזה שאם נרחיב את מרחב הדיג, נשכנע את העזתים להחליף את חמאס". 
לדברי בנט, "שמירה על גבולות המדינה זה לא עניין של כוח. אף מדינה בעולם לא מאפשרת למחבלים לסכן את תושביה, שיחצו את הגבול ויצאו מזה בחיים. מחבלים לא צריכים להיכנס למדינה. צריך לירות בהם כדי שלא יעשו את זה. צריכה להיות הוראה ברורה שאף מחבל לא חוצה את הגבול".

שר החינוך הטיל ספק בכך שהמחוות ההומניטריות יורידו את המוטיבציה שלחמאס לפעול נגד ישראל: "זה לא מחליף את הפעילות הצבאית. בחצי השנה האחרונה יש כרסום בהרתעה. היתה הרתעה ואיננה. אני מנסה לשנות את המדיניות לכיוון הרבה יותר ביטחוני, גם ביו"ש. אפשר לשנות את המשוואה. לא הורסים בתים של מחבלים. ככה לא יוצרים הרתעה". 
בנט נשאל על דבריו של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, שהוא מבין שהוא לא יכול להתמודד עם מעצמה גרעינית, לדבריו, אך גם לישראל לא כדאי לכבוש מחדש את רצועת עזה. "אני לא מנהל דיאלוג עם חמאס", ענה יו"ר הבית היהודי, "אבל אני סבור שהדרך להימנע מסבב גדול היא לגדוע את ההתחממות באיבה. אמרתי שאם לא ניירט משגרי בלונים כשיש מעטים, נגיע למאות ואלפים וצדקתי. הדרך למנוע הסלמה היא לגדוע את זה באיבו". 
גם לנושא הפוליטי התייחס בנט, כשנשל האם הוא חושש מאפשרות שמפלגה בראשות בני גנץ תיכנס לממשלה בראשות נתניהו במקומו: "כן. הבחירות הבאות הן לא על מי יהיה ראש הממשלה. זה יהיה נתניהו. זו מעין משיכת חבל בין מפלגות מרכז ושמאל לבין הימין. מי שיצביע לנו יקבל ימין. אנחנו נמשוך ימין. על זה הבחירות".