בלוני תבערה אותרו היום (שבת) באזור שכונת עין כרם בירושלים. אזרח שאיתר את הבלונים, אסף אותם ונסע מהמקום. במהלך הנסיעה, הבחין בניידת משטרה ומסר לשוטרים את הבלונים. חבלנים אספו את הפריטים וערכו סריקות במקום מציאתם.



מהמשטרה נמסר כי היא "שבה ומדגישה בפני הציבור כי יש לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור לחפצים חשודים מעין אלו – אין לגעת או להתקרב לעפיפונים ובלונים, העלולים להכיל בקרבם חומר נפץ ו/או חומרי בערה העלולים לסכן את שלום ובטחון הציבור. בכל איתור של חפץ חשוד יש לדווח למוקד 100 של משטרת ישראל ולהותיר את הטיפול בחפץ החשוד לשוטרי וחבלני משטרת ישראל".

האירוע היום מתרחש לאחר ששלשום הגיעו שוטרים וחבלני משטרה לעמק המצלבה בירושלים, בעקבות דיווח על בלוני תבערה. מסתבר שאזרחית שאיתרה את הבלונים אספה אותם ועזבה את המקום, ורק כאשר הגיעה למחוז חפצה הזעיקה את המשטרה. חבלנים אספו את הפריטים וערכו סריקות במקום מציאת הבלונים. 

גם סוף השבוע הזה הביא להפגנות ענק על גבול גדר המערכת בעזה. בין 15 ל-20 אלף פלסטינים התפרעו סמוך לגדר, כשהם מנסים לפרוץ לשטח ישראל, ומטילים רימונים ומטענים לעבר כוחות הביטחון. בנוסף לכך, באזור עוטף עזה פרצו כ-10 שריפות כתוצאה מנחיתת בלוני תבערה.

במהלך ההתפרעויות אירע אירוע חמור בו מחבלים הצליחו לפעור חור בגדר המערכת באמצעות מטען חבלה, וכ-20 מה חדרו לשטח ישראל והתקרבו לעבר עמדה צבאית, בתגובה לכך בוצע ירי הרחקה שכתוצאה ממנו חלקם חזרו לעומק הרצועה, אך מספר מחבלים המשיך להתקרב לעמדה הצה"לית, והם נורו ונהרגו, כאשר חבריהם מבריחים את גופותיהם חזרה לרצועת עזה. 

בעקבות האירוע החמור, הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן כי הוא הורה להפסיק את העברת הסולר לרצועת עזה. בהודעת שר הביטחון נאמר כי "בשעות הבוקר עברו ארבע מכליות סולר מישראל לרצועת עזה. לאחר מכן החלו התפרעויות קשות שכללו השלכת מטענים, הפרחת בלוני תבערה ואף ניסיון חמור לפרוץ את הגבול ולפגוע בחיילי צה"ל. ישראל לא תסבול מצב, שבו מצד אחד מתאפשרת כניסת מיליות דלק לעזה ומנגד מופעלים טרור ואלימות כנגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. כמו כן, ארגון חמאס ממשיך לברך על כל פיגוע טרור ומעודד את הפלסטינים, תושבי יהודה ושומרון, לבצע פיגועים נגד אזרחי ישראל.
לאור כל זאת, החליט שר הביטחון ליברמן על הפסקת הזרמת הדלקים לעזה לאלתר".