השר וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, יואב גלנט, התייחס הבוקר (שבת) באירוע שבתרבות בת״א לאירועים האחרונים בעזה ושיגר איומים לארגון חמאס. "חמאס עושה שימוש בדם של אזרחים פלסטינים על מנת לייצר פרובוקציות שיביאו לתשומת לב בינלאומית. אומר זאת בצורה הברורה ביותר - אם חמאס ימשיך בפרובוקציות וידרדר למעשי טרור כמו שראינו אנחנו נוריד את הכפפות והמשמעות היא שחמאס ישלם מחירים מאוד כבדים. לא יהיה מצב שיישפך דם של חיילים ויימשכו ניסיונות לשרוף שטחים ויישובים במדינת ישראל ואנחנו נעבור לסדר היום", אמר גלנט.

גלנט הוסיף: "מאחר ואנו לא רוצים מלחמה אנו מרסנים את הכוח במידה מסוימת. אם נגיע לסיטואציה שחמאס מנסה להמשיך בפעילות הזו והולך איתה קדימה אנחנו נוריד את הכפפות. מי שמאיים על ביטחון ישראל דמו בראשו. המשמעויות יהיו ברורות. יחסי הכוחות בין צה״ל לחמאס ובין ישראל לעזה - הם אלף לאחד. חמאס הוא האויב החלש ביותר שלנו והאגרסיבי ביותר שלנו. זה כלבלב קטן שנובח וצועק. ההנחייה שניתנה לכוחות צה״ל היא מאוד ברורה - לא עוברים את הגדר, ומהצד השני תעשו זאת במינימום הכוח האפשרי ולא במקסימום הניתן על מנת להביא למינימום נפגעים והרוגים".
 
"אנחנו נותנים צ’אנס שהדברים יחזרו למסלולם. צריך להיות מאופק בהפעלת הכוח אבל אם נכפית עליך מציאות שבה אתה צריך להפעיל את הכוח לא עושים זאת באופן חלקי אלא צריך ליפול על האויב בעוצמה גדולה. עוד לא הגענו לנקודה הזו אבל אני לא פוסל את זה שנגיע".

פלסטיני מניף דגל פלסטין על הגדר בעימותים אתמול. צילום: רויטרס

כזכור, גם סוף השבוע הזה הביא להפגנות ענק על גבול גדר המערכת בעזה. בין 15 ל-20 אלף פלסטינים התפרעו סמוך לגדר, כשהם מנסים לפרוץ לשטח ישראל, ומטילים רימונים ומטענים לעבר כוחות הביטחון. בנוסף לכך, באזור עוטף עזה פרצו כ-10 שריפות כתוצאה מנחיתת בלוני תבערה.

במהלך ההתפרעויות אירע אירוע חמור בו מחבלים הצליחו לפעור חור בגדר המערכת באמצעות מטען חבלה, וכ-20 מה חדרו לשטח ישראל והתקרבו לעבר עמדה צבאית, בתגובה לכך בוצע ירי הרחקה שכתוצאה ממנו חלקם חזרו לעומק הרצועה, אך מספר מחבלים המשיך להתקרב לעמדה הצה"לית, והם נורו ונהרגו, כאשר חבריהם מבריחים את גופותיהם חזרה לרצועת עזה. 

בעקבות האירוע החמור, הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן כי הוא הורה להפסיק את העברת הסולר לרצועת עזה. בהודעת שר הביטחון נאמר כי "בשעות הבוקר עברו ארבע מכליות סולר מישראל לרצועת עזה. לאחר מכן החלו התפרעויות קשות שכללו השלכת מטענים, הפרחת בלוני תבערה ואף ניסיון חמור לפרוץ את הגבול ולפגוע בחיילי צה"ל. ישראל לא תסבול מצב, שבו מצד אחד מתאפשרת כניסת מיליות דלק לעזה ומנגד מופעלים טרור ואלימות כנגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. כמו כן, ארגון חמאס ממשיך לברך על כל פיגוע טרור ומעודד את הפלסטינים, תושבי יהודה ושומרון, לבצע פיגועים נגד אזרחי ישראל.
לאור כל זאת, החליט שר הביטחון ליברמן על הפסקת הזרמת הדלקים לעזה לאלתר".