שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הערב (שבת) לעימותים בגבול רצועת עזה, ואמר כי ישראל לא תשלים עם המשך האלימות. בהודעה שפרסם ליברמן בחשבון הטוויטר שלו ואמר "כל עוד לא תיפסק האלימות ברצועת עזה באופן מוחלט, כולל שיגורי בלוני התבערה והצתות הצמיגים מול הישובים הישראלים, לא תחודש אספקת הדלקים והגז לרצועת עזה".



מוקדם יותר היום, שני מחבלים חדרו משטח רצועת עזה לישראל, לאחר שחתכו את גדר המערכת בעזרת קאטרים, הניחו חפץ חשוד וברחו חזרה לרצועה לאחר שזיהוי התקרבות של כוחות צה"ל למקום. בשלב זה חבלנים בודקים את החפץ, שנמצא בשטח ישראל. דובר צה"ל מסר כי "בשעתיים האחרונות זוהו מספר אירועי חציה של גדר המערכת ברצועת עזה. בכלל האירועים החשודים היו במעקב מרגע חצייתם, וחזרו מיד לשטח הרצועה. בנוסף, ישנו חשוד שחצה את גדר המערכת מצפון רצועת עזה, נעצר סמוך לנקודת החצייה ללא נשק והועבר לתחקור כחות הביטחון".



כזכור, אתמול במסגרת צעדות השיבה אירע אירוע חמור, בו קבוצה של כ-20 מחבלים חדרה לשטח הארץ לאחר שפערה חור בגדר באמצעות מטען חבלה והתקדמו לעבר עמדה צבאית. בתגובה לכך בוצע ירי הרחקה שכתוצאה ממנו חלקם חזרו לעומק הרצועה, אך מספר מחבלים המשיך להתקרב לעמדה הצה"לית, והם נורו ונהרגו, כאשר חבריהם מבריחים את גופותיהם חזרה לרצועת עזה.



מכלית דלק במימון קטארי במעבר כרם שלום
מכלית דלק במימון קטארי במעבר כרם שלום



בעקבות האירוע החמור, הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן כי הוא הורה להפסיק את העברת הסולר לרצועת עזה. בהודעת שר הביטחון נאמר כי "בשעות הבוקר עברו ארבע מכליות סולר מישראל לרצועת עזה. לאחר מכן החלו התפרעויות קשות שכללו השלכת מטענים, הפרחת בלוני תבערה ואף ניסיון חמור לפרוץ את הגבול ולפגוע בחיילי צה"ל. ישראל לא תסבול מצב, שבו מצד אחד מתאפשרת כניסת מיליות דלק לעזה ומנגד מופעלים טרור ואלימות כנגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. כמו כן, ארגון חמאס ממשיך לברך על כל פיגוע טרור ומעודד את הפלסטינים, תושבי יהודה ושומרון, לבצע פיגועים נגד אזרחי ישראל. לאור כל זאת, החליט שר הביטחון ליברמן על הפסקת הזרמת הדלקים לעזה לאלתר".



היום התייחס שר השיכון וחבר הקבינט המדיני ביטחוני יואב גלנט (כולנו) להתחממות ברצועת עזה ואמר כי אם חמאס ימשיך לפעול באלימות, התגובה הישראלית תהיה חזקה הרבה יותר.  "חמאס עושה שימוש בדם של אזרחים פלסטינים על מנת לייצר פרובוקציות שיביאו לתשומת לב בינלאומית. אומר זאת בצורה הברורה ביותר - אם חמאס ימשיך בפרובוקציות וידרדר למעשי טרור כמו שראינו אנחנו נוריד את הכפפות והמשמעות היא שחמאס ישלם מחירים מאוד כבדים. לא יהיה מצב שיישפך דם של חיילים ויימשכו ניסיונות לשרוף שטחים ויישובים במדינת ישראל ואנחנו נעבור לסדר היום", אמר גלנט.