ברקע השבעתו של ג'ו ביידן לנשיאה ה-46 של ארצות הברית התארח הפרשן הצבאי ("חדשות 12") ושדרן 103FM רוני דניאל הבוקר (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג, והתייחס להשפעת בחירתו של הנשיא החדש על הסכם הגרעין האיראני. 

פלג: לפי מה שמבינים במערכת הביטחון די ברור שביידן חוזר להסכם הגרעין.
"זה מאוד מדאיג את ישראל, עד כדי כך שאני הבאתי אתמול ציטוט של גורם בכיר מאוד, שאמר 'אם לא יחולו שינויים משמעותיים באותו הסכם גרעין שאובמה חתם עליו אז מצבנו יהיה בהחלט לא טוב'. איראן ממשיכה במאמצים להתקדם. מרגע שהיה ברור שטראמפ לא חוזר לבית הלבן הדבר הראשון שעשו האיראנים זה להודיע שהם מעשירים ל-20% שזה עוד צעד בדרך להעשרה המלאה של 95%, שעם זה כבר אפשר לייצר מטען גרעיני. האיראנים מזהים בביידן משהו רך יותר, אני בספק אם טראמפ היה מנצח אם היינו שומעים מהאיראנים שהם הולכים להעשיר ל-20%. זה משהו שבהחלט מדאיג בישראל". 

משעל: האם אנחנו יכולים להגיד שיש לאיראנים פצצה מתקתקת במרחק של שנה? זה משהו מאיים נכון? 
"בהחלט כן, אבל גם את זה צריך להבין, האיראנים עוד לא החליטו שהם הולכים לפצצה, הם החליטו שהם מעשירים בשיעורים גבוהים יותר שזה בדרך לפצצה, אבל לפניהם עומדת שאלה קריטית - האם אנחנו הולכים לפתח פצצה או שמא שהם עושים את הפעלתנות על מנת לסחוט עוד ועוד דברים. העמדה הישראלית אומרת לא נכון להסיר את הסנקציות כפי שהאיראנים דורשים, תסירו את הסנקציות ואז נדבר. תעשו אתם צעד אחד של צמצום העשרה וצמצום כל הפעילות ומול כל הדבר הזה נעשה צעדים בהקלה בסנקציות. לא נכון יהיה להסיר את הסנקציות ואז לדבר, כי אז מה ילחיץ את האיראנים".

משעל: איפה יהיה הקו האדום שישראל תציב שבו היא תגיד 'אין מה לעשות, אולי צריך לתקוף'?
"מבלי לפרט יותר מדי - יש לישראל יכולות לפגוע במתקני הגרעין האיראני. אבל כדאי לעשות חשבון אמיתי. היה וישראל תעשה מהלך שיפגע בתשתית הגרעינית של האיראנים, כמה זמן ייקח עד שהם יתאוששו? מה יקרה בזמן הזה? האם הם ישבו בשקט, או שמא ירימו גל טרור בכל המזרח התיכון?". 

משעל: אבל הם מאיימים כל הזמן.
"בסוף הם יקיימו, כי אם תמשיך מנגד אין לוקסוס לא לפגוע ולא להאט את היכולות, אין לוקסוס לא לשלול מהם יכולות גרעיניות, כי זה איום משמעותי. תחשבו המזרח התיכון שתחת מטריה גרעינית איראנית, גם התקטשות מול חיזבאללה כאשר האיראנים ברקע מאיימים שהם יפעילו את היכולת הזו - זה משנה את כללי המשחק לגמרי. לכן ביידן זה כבר לא טראמפ, טראמפ עשה כמה מהליכים שהיו לטובתה של ישראל, לטווח הארוך אני לא בטוח שזה יניב את התוצאה. זו סיבה לדאגה או לפחות לשיקול דעת מאוד מעמיק בצד הישראלי".