אווירת בחירות בכנסת. יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, הפסיק דיון סוער בהצעת החוק הממשלתית בנושא העלאת שכר המינימום, בעקבות דין ודברים סוער בין שר הכלכלה, נפתלי בנט לבין ח"כ עמיר פרץ (התנועה).

"אתם המפלגה האנטי חברתית ביותר בכנסת", קרא בנט לעבר פרץ. "אתם שפוטים של ועד הנמלים, ועדת חברת חשמל וכל שאר ההבוסים שלכם. בזמן שלא הייתם בממשלה הצלחנו לפתוח את השמים, לפתוח את הנמלים ולטפל ב-16 אלף עובדי קבלן בניקיון ובאבטחה. אתם תמשיכו לצעוק ואנחנו נמשיך לעשות", הוסיף בנט.

באולם פרצה מהומה שבעקבותיה הפסיק אדלשטיין את הדיון לדקות ארוכות ובסיומן הזהיר את חברי הכנסת: "לא אתן לנהל כאן אסיפת בחירות, לא לממשלה ולא למפלגה כזאת או אחרת".

במהלך הדיון קרא ח"כ אילן גילאון (מרצ) לעבר בנט: "טוב שיש בחירות כי אז כולם נהיו חברתיים וחברותיים. אתם פרות הבשן המודרניות, שרוממות השלטון בידיכם". עם חידוש הדיון אמר עמיר פרץ: "צריך לפרק את הקרטל הכי גדול במדינה, הקרטל של המתנחלים".

המהומה במליאה פרצה לאחר שחברי כנסת מהאופוזיציה זעמו על כך ששר הכלכלה בנט ניסה לטענתם לנכס לעצמו את ההישג של העלאת שכר המינימום. ח"כ עמיר פרץ וח"כ דב חנין, צעקו לעברו כי חנין הוא שקידם את היוזמה וכי בנט לא עשה דבר בעניין.
בסוף הדיון, אליו נרשמו 40 דוברים, אמורה מליאת הכנסת לאשר בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית להעלאת שכר המינימום, אותה הציג השר בנט, אלא שח"כ חנין וח"כים אחרים באופוזיציה דורשים את הקרדיט לעצמם, משום שלדבריהם ח"כ חנין הוא שפתח ביוזמה, הגיש הצעת חוק פרטית עליה חתמו 64 ח"כים ורק בעקבות פיזור הכנסת היא לא אושרה.
כעת מביאה הממשלה הצעת חוק המעלה את שכר המינימום לסכום נמוך יותר, התואם להסכם ההסתדרות עם המעסיקים. לאחר אישור החוק הממשלתי יועלה שכר המינימום גם במגזר הציבורי, בשתי פעימות, ל-5,000 ש"ח. 
 "זהו מעשה החקיקה האחרון שלנו בכנסת. הכנסת הזאת עשתה לא מעט מעשים רעים. אבל את הדרך של הכנסת הזאת אנחנו מסיימים היום במעשה שהוא לפחות קצת טוב. כולם מתהדרים היום בהעלאת שכר המינימום. אבל השר עמיר פרץ היה היחיד שתמך בהצעת החוק", אמר ח"כ חנין. 
"לפני שנה התחלנו את המסע בכנסת להעלאת את שכר המינימום ל-30 ש"ח לשעה. זו היתה יוזמה שבאה מהשטח, מהתארגנויות עובדים, מכוח לעובדים. את היוזמה תרגמנו להצעת חוק וניהלנו סביבה מערכה ציבורית משמעותית. רוב העניים בישראל הם אנשים עובדים. זו מציאות בלתי נסבלת. המטרה הראשונה של העלאת שכר המינימום היא הוצאה של עובדים ממעגל העוני. עובד צריך להיות מסוגל להתפרנס בכבוד. זה נכון גם כלכלית. העלאת השכר תמריץ את הפעילות בכנסת. אני רוצה להודות ל64 חברי הכנסת שהצטרפו ליוזמה, לעובדים שהתארגנו והעלו את הדרישה, לאלפי הפעילים ולהסתדרות שהצטרפה למערכה", הוסיף חנין.