ראש הממשלה בנימין נתניהו הוזמן על ידי יו"ר בית הנבחרים הרפוליקני לנאום, כחודש לפני הבחירות בישראל, בפני הקונגרס בוושינגטון אולם יתכן שאזרחי ישראל לא יזכו לצפות בשידור חי של הנאום.

עו"ד אלדד יניב, שהתמודד ברשימת העבודה לכנסת ונבחר במקום לא ריאלי, עתר הערב לועדת הבחירות המרכזית בדרישה להוציא צו שיאסור על כלי התקשורת בישראל לשדר את נאום נתניהו בשידור חי.

לטענת עו"ד יניב ברור כי נאומו של נתניהו, שישודר בכלי התקשורת השונים, יכלול עבירות על חוקי הבחירות-דרכי תעמולה, על פי כל דין, וכדי למנוע תקלה כה חמורה וקשה הוא דורש מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, להוציא צו שיאסור את שידור הנאום בשידור חי וכך לתת שהות לערוצי התקשורת השונים להתמודד עם צו כזה.

עוד מבקש עו"ד אלדד להוציא הנחיות מפורטות לגבי שידורים מאוחרים או מיוחדים שיבקשו לסקר את הנאום. קודם לכן הודיעה יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון כי גם בכוונתה לעתור לועדת הבחירות המרכזית כדי למנוע שידור חי של נאום נתניהו בקונגרס.

לדבריה "מי שמתרגש מהצפצוף הבוטה של נתניהו על הבית הלבן כשהוא נענה להזמנת הרפובליקאים בקונגרס לנאום שם, שוכח שראש הממשלה שלנו קודם כל מצפצף על אזרחי מדינת ישראל ושם פס על חוקי תעמולת הבחירות. הבעיה עם ההזמנה הרפובליקנית לנתניהו לבוא לנאום בקונגרס האמריקאי חודש לפני הבחירות היא לא רק החריגה הבוטה מהנוהל הדיפלומטי והיריקה בפרצוף של הבית הלבן, אלא הצפצוף הבוטה של ראש הממשלה שלנו על נהלי הבחירות".

"תשאלו את עצמכם: איזה כלי תקשורת ישראלי יוותר על הרייטינג ולא יעביר בשידור חי את ראש ממשלת ישראל נואם בפני בית הנבחרים, פחות מארבעה שבועות לפני ההליכה לקלפיות? ומי נאיבי מספיק להאמין שנתניהו לא ינצל את הבמה הזאת בתזמון הזה כדי לדבר מעל הראש של חברי הקונגרס ולמכור את מסרי הקמפיין שלו לציבור הצופה בישראל?", אומרת ח"כ גלאון.

 היא הזכירה כי בבחירות לפני עשור יו"ר ועדת הבחירות דאז השופט מישאל חשין סגר לראש הממשלה אריאל שרון את המצלמות בזמן אמת כי נאומו בפריים-טיים הפך לתעמולה אסורה שכל הערוצים שידרו בשידור חי.

"את ההפרה הבוטה הזאת של חוקי הבחירות צריך הפעם לבלום מראש, ולכן מרצ תעתור לועדת הבחירות המרכזית בדרישה למנוע את שידורו החי של הנאום. אין שום סיבה לתת לנתניהו מתנות חינם שמחלקים לו חבריו הימנים בארה"ב".

 ממפלגת הליכוד טרם נמסרה תגובה